A Graphisoft nyeresége 84,8 százalékkal csökkent
A negyedik negyedévben a Graphisoft nettó nyeresége 798 ezer euró volt, míg a portfolio.hu által megkérdezett elemzők 908 ezer eurót vártak. A cég 2004 negyedik negyedévét még 1,817 millió euró profittal zárta.
Az egy részvényre jutó nyereség az éves profitot tekintve, 0,06 euró volt, míg egy évvel korábban 0,42 eurót tett ki.
A Graphisoftnak lényegében két terméke van. Az építészeti tervezést segítő ArchiCAD már évek óta piacon van. Ennek a terméknek az üzemi szintű nyeresége 15,5 százalékkal 4,731 millió euróra emelkedett. A Graphisoft az elmúlt évben vitte piacra az öt dimenziós építőipari kivitelezést támogató IT megoldást, amelynek értékesítéséből az első évben 1,7 millió euró árbevétel származott, de üzemi szinten 2,823 millió euró veszteséget volt kénytelen elszámolni. A gyorsjelentésben a cég megjegyezte, hogy a tavaly bevezetett szoftver karbantartási program keretében az idei évet 2,6 millió euró elhatárolt bevétellel kezdte.
Az üzemi költségek éves szinten 11,9 százalékkal 20,86 millió euróra nőttek, és az üzemi szintű nyereség 23,9 százalékos csökkenéssel 2,43 millió euró volt. A negyedik negyedév üzemi költségeit egyszeri tételek növelték: a társaság székhelyének Amsterdamból Budapestre helyezésének, valamint a szoftver és az ingatlanfejlesztési üzletág szétválasztásának egyszeri költsége.
A cég a múlt év nyarán megszüntette a létesítménygazdálkodási üzletágát, amin 2,7 millió euró veszteséget számolt el.
A kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti nyereség (EBITDA) 1,2 százalékkal 4,604 millió euróra csökkent.
A 212 ezer euró jegyzett tőkéjű Graphisoft konszolidált saját tőkéje az év végén 44,655 millió euró volt, amiből az eredménytartalék 37,284 millió eurót tett ki.
A cégnek két nagy tulajdonosa van: Bojár Gábor 26,69 százalék szavazati joggal és Tari István Gábor 10,79 százalék szavazó részvénnyel. Az év végén a Graphisoft saját tulajdonában 667 602 darab Graphisoft-részvény volt.
A Graphisoft részvényei a Budapesti Értéktőzsde A kategóriájában forognak, a papír hétfőn 1800 forinton zárt. Az elmúlt 52 hétben a részvény árfolyama 1380 és 1870 forint között mozgott.
Kapcsolódó cikkek
- Graphisoft: 50 százalékkal nőtt a nettó nyereség
- A Nemetscheké a Graphisoft
- Graphisoft: Már csak egy hét…
- Graphisoft, 2006 - 1,259 millió euró veszteség
- Graphisoft Park: a vártnál kedvezőbb működés
- Nemetschek: PSZÁF jóváhagyás a Graphisoft-felvásárláshoz
- Graphisoft: változás az igazgatótanácsban
- Nemetschek vételi ajánlat a Graphisoft részvényeire
- A Nemetschek Csoport vezető pozíciót szerez a világ AEC szoftvermegoldásainak piacán
- A Graphisoft főrészvényesei vételi opciót adtak a Nemetschek AG-nak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.