LG.Philips Displays csőd - el kell adni a lengyel és cseh üzemeket
A vállalat veszteségeset halmozó részlegeit fizetésképtelennek fogják nyilvánítani, míg a még eredményt hozó részlegeket a jelentések szerint az egykori kínai részleg, a most LPD International nevű vállalkozás égisze alá vonják.
A Reuters szerint nem kerül ide mindazon részleg, amely nyereséget hoz, nem fizetésképtelen, lett légyen Lengyelországban és Csehországban, továbbá Szlovákiában és más államokban. A lengyelországi üzemet, ahol 200 munkahely van, esetleg a vezetőség veszi meg, a csehországiaknak, beleértve a korszerű Hranice-it 1200 dolgozóval, mihamarabb vevőt próbálnak találni.
A múlt hónapban utóbbi már leállt az anyavállalati csőd miatt, de a hónap végén újraindították két gyártósorát a három közül. A cseh kormány az egyik legnagyobb zöldmezős beruházásnak számító telephely leállását látva sajtóértesülések szerint 300 millió koronás hitelt ígért az üzemnek. Hranice-t több beszállító szolgálja ki melyeknél emberek százai dolgoznak.
Kapcsolódó cikkek
- A vártnál kisebb veszteség az LG.Philipsnél
- Továbbra is veszteség az LG Philipsnél
- Akár egymilliárd dolláros pénzbüntetést is kaphatnak a kartellgyanúba keveredett LCD-gyártók
- Kartellgyanúba keveredett az LG és a Samsung is
- Az árak csökkenése veszteségessé tette az LG.Philips negyedévét
- Az LG.Philips LCD első negyedéve: veszteség helyett nyereség
- A Philips csökkentette részét az LG.Philipsben
- LG.Philips: javított a második negyedhez képest
- Lengyelország: bízik az LG Philips milliárdos beruházásában
- A Philips profitja 79 százalékkal csökkent
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.