Megtorpan az idén az IT- és a távközlési piac növekedése
Az intézet előrejelzése szerint 2007-ben tovább csökken a növekedés, Európában és Japánban 3, illetve 1 százalékra, az USA-ban viszont 4 százalékra gyorsul az ütem. Világviszonylatban a tavalyi 4,6 százalékról az idén 4 százalékra, jövőre 3,8 százalékra mérséklődik a növekedés.
Nyugat-Európában tavaly óta ismét az it-szektor mutat erőteljesebb növekedést, míg 1998-2004 között a távközlési ágazat fejlődött gyorsabban.
A mobiltelefon szektorban Európában évente 10,6 százalékkal bővülhet az új ügyfelek száma 2004-2008 között, megelőzvén az Egyesült Államokat(+8,7 százalék) és Japánt(+3,3 százalék). Az erőteljes növekedés oka, hogy Kelet-Európában várhatóan 21,7 százalékkal bővül az ügyfelek száma.
A szórakoztató elektronikában a digitális berendezéseké a főszerep: miközben a video felvevőknél 45 százalékkal csökken az idén a piac, az LCD-televízióknál és játékkonzoloknál 50 százalékkal bővül a piac.
Kapcsolódó cikkek
- Az IT kiadások mind nagyobb részét költjük energiára és hűtésre
- Informatikai összefogás Észak-Magyarországon
- IT-piac: A szolgáltatási szektor a legerősebb
- Microsoft-GKI : Készül a Versenyképességi Évkönyv 2007
- Megnyílt Bukarestben a CERF
- Elektronika - a japán cégek szépen növelték profitjukat
- CIO Fórum – Költséghatékony és reagálókész informatika szükséges
- Az IT iparág válaszúthoz érkezett
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- A cégek felét egy nap alatt tönkretenné egy IT-leállás
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.