Divat az informatika a divatszakmában

forrás Prim Online, 2006. április 18. 11:18
A rEVOLUTION Software a nagyközönségnek is bemutatta intelligens ruházati rendelésautomatizálási szoftverét, amelyet a Columbia sportruházat hazai forgalmazójával közösen fejlesztett ki. A cégközpontban futó, matematikailag optimalizált készletkezelés a részletes fogyási és megtérülési számítások alapján az üzletvezetők helyett elvégzi az árurendelést, visszahívja a nem megfelelő árut, és az érkező szállítmányról e-mailben küld értesítést.
A Columbia, Quicksilver, Fundango márkákat forgalmazó Marosport Kft. a korábban bevezetett rEVOLUTION Ruházati ERP rendszerét 2005 elején egészítette ki a Rendelésautomatizálási modullal, amely az egyes üzletek számára optimalizáltan állítja össze a központi raktárból kiszállítandó szortimentet, azaz árukollekciót. A szoftver bevezetésével áruforgalmi statisztikákra és a piaci trendekre épülő automatikus árukészlet-tervezés és -feltöltés lépett életbe az üzletlánc mind a 12 Dockyard Island boltjában. A beruházás eredményeként a ruhakereskedelmi cég csökkenteni tudta a raktárkészletét, a visszáru mennyiségét és szállítási költségeit. Az árupótlás ügyviteli költségei közel 10 %-kal csökkentek.

A jelenleg 85 főt foglalkoztató cégcsoport számára elsődleges elvárás volt, hogy a ruházati termékekre jellemző szín és méret szerinti árunyilvántartás könnyen kezelhetően, intelligens módon valósuljon meg. A ruházati kereskedelem szezonális jellege miatt az árudömping nem egyenletesen oszlik el az év folyamán, hanem kiugró csúcsok figyelhetők meg a keresletben. A csúcsidőszakokban az összes partner beérkező - úgynevezett előrendelési - tételeit minél gyorsabban kell szétosztani és kiszállítani.

Kiemelkedően fontos a szerepe az üzletek készletfelöltési tervezésének, mivel az üzletek árukészlete illetve raktározási kapacitása nagymértékben meghatározza az értékesítési tervek teljesítését. Ha a készlet bármilyen irányba eltér az optimálistól, - pl. hiány vagy felesleg alakul ki - az veszteséget okoz elmaradt haszon, vagy kamatok formájában. Korábban ezt a folyamatot - a Marosport saját üzleteiben - az üzletvezetők határozták meg a megelőző időszakok fogyási listái illetve megérzések alapján, gyakran okozva ezzel fennakadásokat, készlet-beragadásokat.

A rendszer tervezésekor vezették be a szortiment fogalmát, amely egy termék különböző méreteinek előre definiált mennyiségi leosztását jelöli. (Például a narancssárga széldzseki esetén 10 S, 20 M, 25 L és 15 db XL méretű dzseki alkothat egy szortimentet.) Az egyes üzletekre vonatkozó árukollekciók kialakításakor egyrészt a saját üzletek összesített tapasztalatát, másrészt a magyar és nemzetközi eladási trendeket veszik figyelembe a nagy számok törvénye alapján. A fejlesztés célja, hogy az üzletek időszaki készletfeltöltése automatikusan történjen, minél inkább az emberi hibázási lehetőségek kizárásával. A központ összeállítja az árukészlet-optimalizációt, automatikusan visszahívja a nem megfelelő árut, illetve kiigazítja az ideálistól való eltérést.

“Az értékesítési szortimentek alkalmazásával a rendelések során az üzletvezetőnkénél a méretek szerinti tervezés gyakorlatilag szükségtelenné válik, amivel sok munka és hiba küszöbölhető ki. A kollekció tervezése mindig az optimális forgási sebesség és maximális árrés-tömeg figyelembe vételével történik" - mondta Szalóki László, a rEVOLUTION Software Szolgáltatási igazgatója. "Hasonló igényekkel - és megoldandó problémával - számos hazai ruhakereskedelmi vállalatnál találkoztam, ezért komoly érdeklődésre számítok." - tette hozzá.

Maróty István, a Marosport ügyvezetőjének meglátása szerint "a ruházati kereskedelemben érdekelt kkv-k versenye egyre élesebb, csak a leghatékonyabbak tudnak talpon maradni. A hatékonysághoz pedig elengedhetetlen egy iparági sajátosságokra szabott vállalatirányítási (ERP) rendszer alkalmazása. E nélkül nem tudnám elérni, hogy a dinamikusan növekvő üzletmenetet évek óta szinte változatlan létszámú kiszolgáló személyzettel vigyem. A piacról sokan kiestek az utóbbi években, akik azonban bent maradtak, azok többnyire már fontosnak tartják az informatika szerepét. Nem könnyű azonban az alaptevékenység mellett időt és forrást találni a fejlesztéshez."
Kulcsszavak: Revolution

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36