Divat az informatika a divatszakmában

forrás Prim Online, 2006. április 18. 11:18
A rEVOLUTION Software a nagyközönségnek is bemutatta intelligens ruházati rendelésautomatizálási szoftverét, amelyet a Columbia sportruházat hazai forgalmazójával közösen fejlesztett ki. A cégközpontban futó, matematikailag optimalizált készletkezelés a részletes fogyási és megtérülési számítások alapján az üzletvezetők helyett elvégzi az árurendelést, visszahívja a nem megfelelő árut, és az érkező szállítmányról e-mailben küld értesítést.
A Columbia, Quicksilver, Fundango márkákat forgalmazó Marosport Kft. a korábban bevezetett rEVOLUTION Ruházati ERP rendszerét 2005 elején egészítette ki a Rendelésautomatizálási modullal, amely az egyes üzletek számára optimalizáltan állítja össze a központi raktárból kiszállítandó szortimentet, azaz árukollekciót. A szoftver bevezetésével áruforgalmi statisztikákra és a piaci trendekre épülő automatikus árukészlet-tervezés és -feltöltés lépett életbe az üzletlánc mind a 12 Dockyard Island boltjában. A beruházás eredményeként a ruhakereskedelmi cég csökkenteni tudta a raktárkészletét, a visszáru mennyiségét és szállítási költségeit. Az árupótlás ügyviteli költségei közel 10 %-kal csökkentek.

A jelenleg 85 főt foglalkoztató cégcsoport számára elsődleges elvárás volt, hogy a ruházati termékekre jellemző szín és méret szerinti árunyilvántartás könnyen kezelhetően, intelligens módon valósuljon meg. A ruházati kereskedelem szezonális jellege miatt az árudömping nem egyenletesen oszlik el az év folyamán, hanem kiugró csúcsok figyelhetők meg a keresletben. A csúcsidőszakokban az összes partner beérkező - úgynevezett előrendelési - tételeit minél gyorsabban kell szétosztani és kiszállítani.

Kiemelkedően fontos a szerepe az üzletek készletfelöltési tervezésének, mivel az üzletek árukészlete illetve raktározási kapacitása nagymértékben meghatározza az értékesítési tervek teljesítését. Ha a készlet bármilyen irányba eltér az optimálistól, - pl. hiány vagy felesleg alakul ki - az veszteséget okoz elmaradt haszon, vagy kamatok formájában. Korábban ezt a folyamatot - a Marosport saját üzleteiben - az üzletvezetők határozták meg a megelőző időszakok fogyási listái illetve megérzések alapján, gyakran okozva ezzel fennakadásokat, készlet-beragadásokat.

A rendszer tervezésekor vezették be a szortiment fogalmát, amely egy termék különböző méreteinek előre definiált mennyiségi leosztását jelöli. (Például a narancssárga széldzseki esetén 10 S, 20 M, 25 L és 15 db XL méretű dzseki alkothat egy szortimentet.) Az egyes üzletekre vonatkozó árukollekciók kialakításakor egyrészt a saját üzletek összesített tapasztalatát, másrészt a magyar és nemzetközi eladási trendeket veszik figyelembe a nagy számok törvénye alapján. A fejlesztés célja, hogy az üzletek időszaki készletfeltöltése automatikusan történjen, minél inkább az emberi hibázási lehetőségek kizárásával. A központ összeállítja az árukészlet-optimalizációt, automatikusan visszahívja a nem megfelelő árut, illetve kiigazítja az ideálistól való eltérést.

“Az értékesítési szortimentek alkalmazásával a rendelések során az üzletvezetőnkénél a méretek szerinti tervezés gyakorlatilag szükségtelenné válik, amivel sok munka és hiba küszöbölhető ki. A kollekció tervezése mindig az optimális forgási sebesség és maximális árrés-tömeg figyelembe vételével történik" - mondta Szalóki László, a rEVOLUTION Software Szolgáltatási igazgatója. "Hasonló igényekkel - és megoldandó problémával - számos hazai ruhakereskedelmi vállalatnál találkoztam, ezért komoly érdeklődésre számítok." - tette hozzá.

Maróty István, a Marosport ügyvezetőjének meglátása szerint "a ruházati kereskedelemben érdekelt kkv-k versenye egyre élesebb, csak a leghatékonyabbak tudnak talpon maradni. A hatékonysághoz pedig elengedhetetlen egy iparági sajátosságokra szabott vállalatirányítási (ERP) rendszer alkalmazása. E nélkül nem tudnám elérni, hogy a dinamikusan növekvő üzletmenetet évek óta szinte változatlan létszámú kiszolgáló személyzettel vigyem. A piacról sokan kiestek az utóbbi években, akik azonban bent maradtak, azok többnyire már fontosnak tartják az informatika szerepét. Nem könnyű azonban az alaptevékenység mellett időt és forrást találni a fejlesztéshez."
Kulcsszavak: Revolution

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz

Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást. 

2024. november 5. 10:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51