A Satyam pénzügyi éve: 62,5 százalékos profitnövekedés
Az üzemi eredmény 219,7 millió dollárra nőtt az előző évi 162,5 millióról és az egy évvel korábbi 121,1 millióról.
A forgalom 38 százalékkal 1,096 milliárd dollárra gyarapodott 793,6 millióról, illetve a még egy évvel korábbi 566,5 millióról. A cégnél eredetileg 26-28 százalékos bevételnövekedésben reménykedtek, de a vártnál gyorsabb ügyfélszerzés, elsősorban az Egyesült Államokban, illetve világszerte az autóiparban, jócskán javította az ütemet.
A számítógépes vállalati megoldások iránt továbbra is gyorsan növekvő keresletben bízva a mostani pénzügyi évre 24-26 százalékos bevételnövekedést jósoltak pénteken a vállalatnál.
Az 1987-ben alapított Satyam 2004. novemberben globális fejlesztési központot és irodát alapított Budapesten, európai terjeszkedésének alátámasztására, csökkentendő függését az amerikai piactól.
Tavaly novemberben a cég együttműködési megállapodást kötött a Magyar Tudományos Akadémia Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézetével (SZTAKI).
Kapcsolódó cikkek
- A Satyam harmadik üzleti negyedéve: 23,6 százalékkal csökkent a profit
- A Satyam első üzleti féléve: 50 százalékos profitnövekedés
- A Satyam harmadik negyedéve: jelentős profitnövekedés
- Az indiai Satyam együttműködésre lépett a SZTAKI-val
- A vártnál jobb eredmény az indiai Satyamnál
- Az indiai Satyam programfejlesztő központot nyit Magyarországon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.