Reklámkampánnyal népszerűsítik a távmunkát Dániában
Díjnyertes távmunkaprojektek Európában
A tavalyi kategóriagyőztes a British Telecom kampánya volt, amelynek részeként a televízióban futó reklámklipben egy 9 éves, sárga esőkabátos kislány tette fel millióknak ártatlan kérdéseit: "Miért használunk annyi papírt?" "Miért kell annyit utazni egyetlen megbeszélés miatt?" "Miért nem ér apu soha haza fürdetésre?" A BT marketingkommunikációs osztályának vezetője így fogalmazta meg a kampány célját: "Szeretnénk, ha a vállalatok vezetői új szemmel, mint egy világra rácsodálkozó kisgyerek, tekintetének cégük tevékenységére, munkaszervezési formáira, és belátnák, milyen időrabló és fárasztó módon dolgoznak. Úgy gondoljuk, ideje változtatni ezeken a módszereken, kihasználva a technológia forradalmi változásait, a korszerű telekommunikációs eszközöket."
A BT kampányának elsődleges célja természetesen a cég ISDN- és más távközlési termékeinek és szolgáltatásainak promóciója volt, de a reklámkampány hatással kívánt lenni az ország munkakultúrájára - változtatásra ösztönözve a menedzsereket. A BT egyébként nemcsak szószólóként, de alkalmazóként is élenjár a távmunka terjesztésében, hiszen a cég dolgozóinak egy része már ma is távmunkás, és egy nagyszabású távmunkaprogram keretében a közeljövőben több ezer alkalmazott élhet majd a teljes- vagy részmunkaidőben végzett otthoni munka lehetőségével. "Úgy tapasztaltuk, hogy az emberek igénylik és szeretik ezt a munkaformát. Megfigyeltük azt is, hogy ha dolgozóink otthonukban végezhetik el a csendes munkát (pl. jelentések, beszámolók megírása), sokkal hatékonyabbak tudnak lenni, jobban gazdálkodnak az idejükkel. Ráadásul ezzel pénzt is megtakarítunk, valamint így a gyakorlatban is megmutathatjuk, amiről prédikálunk" - nyilatkozta a British Telecom ún. "workstyle 2000 development managere".
Az 1999-es ETW-díjas dániai távmunka-reklámkampány fő résztvevői a TeleDanmark fejlesztési és üzleti divíziói voltak, és a figyelemfelkeltést az értékesítés növelését célzó reklámokkal párhuzamosan, mégis külön eszközökkel folytatták annak érdekében, hogy a kampány egyes kezdeményezéseit ne marketingüzenetként értelmezzék az érintettek.
A kampány során a TD a következő eszközökkel igyekezett a távmunkát elfogadó és azt alkalmazó vállalatok és intézmények számát növelni:
Újságcikkek, szakcikkek, interjúk
Összesen 16 újságban és magazinban jelentek meg híradások, tudósítások és beszámolók az országban zajló távmunkaprogramokról, távmunka-vonatkozású kezdeményezésekről. A sajtón keresztül gyakorlatilag az ország egész lakossága hallott valamilyen szinten a rugalmas munkamódszerek térhódításáról.
Kutatás
Az IDC-vel közösen kutatást folytatott, majd ennek eredményeiről 1999 szeptemberére egy átfogó jelentés készült a távmunka dán nagyvállalatokon belüli alkalmazásáról.
Publikációk
A Tele Danmark ügyfeleihez eljuttatott hírlevelének részeként külön oldalakat jelentetett meg a távmunkáról.
Szemináriumok
A TeleDanmark ügyfelei számára szemináriumokat szervezett, ahol bemutatta a távmunka alkalmazásának lehetőségeit, a távmunkavégzés során leghatékonyabban használható eszközöket.
Meghívott előadók, előadások, demonstrációk
A távmunka kérdéseiről szakértők és gyakorlati alkalmazók számoltak be különböző szakmai fórumokon, rendezvényeken. Az érdeklődő vállalatok és szervezetek számára külön előadásokat szerveztek, szakértők és tanácsadócégek bevonásával.
Esettanulmányok
A távmunkát már gyakorló dolgozókkal interjúk készültek, amelyekből világos kép rajzolódott ki arra vonatkozóan, milyen előnyei, illetve hátrányai vannak a távolról végzett munkának, és milyen problémákkal szembesülnek a távmunkások és távmunkaadók.
Telework Guide
A Távmunka Kalauz egy két nyelven (dánul és angolul) elkészült, ingyenesen terjesztett kiadvány, amely egy gyakorlati tanácsadó füzet a távmunkát alkalmazó vállalatok és dolgozóik számára. A kiadvány a távmunka bevezetésével kapcsolatban felmerülő igényekre és lehetőségekre mutat rá, összefoglalja a legfontosabb kérdéseket, többek között kitér az adózás, a biztosítás, a munkakörülmények és a munkafeltételek speciális vonatkozásaira. A Telework Guide az interneten is olvasható.
Video
A Távmunka Kalauzhoz kapcsolódóan egy videofilm is készült, amely egy már működő távmunkahelyet mutat be. A videót RealPlayer segítségével a weben is megtekinthetik az érdeklődők.
Knowledge Center
A TD, az aarchusi egyetem és az IT Council egy közös program keretében ún. "Tudásközpontot" hozott létre a "New Ways of Working", azaz új munkamódszerek témakörében.
Homepage
A www.tdu.dk/telework99 weboldalon rendezve megtalálhatjuk a teljes TeleDanmark-kampányra vonatkozó információkat, innen nyílik bejárat a fent említett Telework Guide és a videofilm eléréséhez is.
Éves európai távmunka-konferencia szervezése
1999-ben Dánia adott otthont az éves Európai Távmunka Konferenciának, melynek eseményeiről és az ott közzétett kutatási eredményekről a VGA Monitor korábbi számaiban már részletesen beszámoltuk.
Kapcsolódó cikkek
- Milliárdos távmunka-serkentő programok indulnak
- Távmunkaházat adtak át Örkényben
- Távmunkaház: költséghatékonyság a vállalatoknak, foglalkoztatás a vidéknek
- Magyar Távmunka Szövetség - az idén is lesz szakmai műhely
- Miért fontos a távmunka?
- Konferencia a távmunkáról, vállalkozóknak és intézményeknek
- Sikeres távmunka-foglalkoztatás a HUMANsoft-nál
- Távmunka Szakmai Műhely rendezvények
- A cégek többsége még idegenkedik a távmunka alkalmazásától
- Távmunka - a legkedvezőbb megoldás
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.