Az üzleti intelligencián túl: Átfogó megközelítés a vállalati információk kezelésében
Az első CEO Csúcs óta eltel évtizedben a technológia mélyreható változásokat hozott az üzleti világban. Tíz évvel ezelőtt az e-mail, mint az üzleti kommunikáció preferált eszköze még csak szárnyait bontogatta. Az e-kereskedelem gyerekcipőben járt, a legtöbb vállalat faxon és telefonon intézte ügyeit.
Ma valós időben kommunikálunk és dolgozunk együtt a világ különböző pontjain lévő kollégákkal, barátokkal, partnerekkel. A globális ellátási láncok révén gyorsabban jutnak el a termékek a gyárból az üzletek polcaira. Mindenkinél és mindenütt van mobiltelefon. Az e-mailekhez való mobil hozzáférés rövidesen általánossá válik.
A fejlődés munkaerőre gyakorolt hatása figyelemreméltó. A termelékenység magasabb, mint valaha. A beszerzők úgy vásárolhatnak árut a világ bármely tájáról, hogy közben nem kell felállniuk íróasztaluk mellől. Az értékesítők olyan piacokhoz is hozzáférnek, amelyek egykor elérhetetlenek voltak. Példátlan mennyiségű a vevőkről, versenytársakról és piacokról gyűjtött információ.
Időnként azonban úgy érezzük, e változások elöntik, elnyomják azokat az eszközöket, amelyeket napi munkánkhoz használunk. Mivel Önök a Microsoft cégvezetőtől kapott e‑mailjeinek regisztrált tagjai, szeretném megosztani gondolataimat e fontos kérdésről Önökkel és más üzleti döntéshozókkal, informatikai szakemberekkel.
A probléma valójában kettős. Az első gond az információs túlterheltség. Érezve a naponta, másodpercenként létrejövő adatok özönvízszerű áradatát, hogyan remélhetjük, hogy tartani tudjuk a lépést? És miközben e nehézséggel küzdünk, hogyan tudunk a legfontosabb és a legnagyobb értéket hozó feladatokra koncentrálni?
A másik probléma az, amit én információs alulterheltségnek neveznék. Elönt minket az információ, de ez nem azt jelenti, hogy eszközeink is vannak az adatok eredményes felhasználására.
A vállalatok nagy árat fizetnek az információs túlterheltségért és alulterheltségért. Becslések szerint az infómunkások akár idejük 30 százalékát is az adatok keresésével töltik, ami évente és alkalmazottanként 18 000 dollár veszteséget jelent a termelékenység tekintetében. Mindeközben, a kaliforniai Berkeley Egyetem jóslata szerint a digitálisan tárolt adataink mennyisége két éven belül közel megkétszereződik.
Mindez kritikus feladattá teszi az információs túl-és alulterheltség megoldását. Szerencsére a technológiai innovációk új generációja megnyitja az utat az olyan megoldások előtt, amelyek drámaian megkönnyítik majd a releváns információk gyors megtalálását, az információra épülő intelligens döntéshozatalt és az így létrejövő tudás azonnali megosztását az egész vállalattal vagy azon kívül is. Az információs alulterheltség és túlterheltség problémájának megoldásához több kell, mint egyre jobb keresőmotorok. A vállalati információkezelés olyan átfogó megközelítésére van szükség, amely felöleli az információ létrehozását, gyűjtését és feldolgozását, és amely segít a szervezeteknek maximalizálni az emberekbe és információkba beruházott összegek hozadékát.
Ahogy e megoldások a fősodor részévé válnak, az üzleti siker fő motorjainál drámai mértékű javulást várunk. Az a szoftver, amellyel hatékonyabban kereshetünk, használhatunk és oszthatunk meg másokkal üzleti információt, olyan eszközt ad a kezünkbe, amelynek révén erősíthetjük kapcsolatainkat ügyfeleinkkel, felgyorsíthatjuk az innovációt, javíthatjuk a működést, és rugalmasabb viszonyt építhetünk ki üzleti partnereinkkel és szállítóinkkal.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.