Piacon a Microsoft antivírus szoftver
Milkovits Gábor, 2006. május 31. 20:18
A Microsoft hivatalosan megkezdte Windows OneCare Live antivírus
terméke forgalmazását az Egyesült Államokban, ami azt jelenti, hogy a
szoftverkonszern három év után beváltotta ígéretét.
A OneCare a tengerentúlon 50 dollárba kerül, amiért a felhasználók egy háztartásban három PC-n használhatják a szoftvert, egy éven keresztül. A nagyobb antivírus-cégek, például a Symantec, a McAfee, vagy a Trend Micro hasonló termékeihez képest ez mindenképpen versenyképes árnak számít, ráadásul egyes forgalmazók különféle csomagok részeként még olcsóbban is kínálhatják majd a biztonsági alkalmazást. A riválisok persze nem fogják egykönnyen feladni a versenyt: a McAfee egy „Falcon” kódnevű termékkel készül előrukkolni hamarosan, míg a Symantec jelenleg egy „Genesis” nevű projekten dolgozik. Az IDC adatai szerint az antivírus termékek piaca mintegy 4 milliárd dollárra rúg, 2009-re azonban elérheti akár a 7,3 milliárdot is.
A Microsoft a OneCare antivírus szoftvert az elkövetkező 12 hónap során világszerte forgalomba kívánja hozni. A vállalat még 2003-ban, a GeCad Software nevű román fejlesztőcég megvásárlásakor jelentette be, hogy egy ilyen megoldást szeretne piacra dobni a közeljövőben. Az első tesztverzió tavaly júliusban jött ki, idén áprilisban pedig több tízezer, a programban részt vevő felhasználó választotta a kedvezményes, évi 20 dollárba kerülő szolgáltatási ajánlatot. A OneCare-t a Microsoft elsősorban azoknak a Windows-felhasználóknak szánja, akik nem használnak antivírus szoftvert, vagy pedig hagyták lejárni jelenlegi alkalmazásuk érvényességét, és váltani szeretnének. A cég saját becslései szerint ez a két réteg együttesen a magánfelhasználók mintegy 70%-át teszi ki.
A Microsoft a OneCare antivírus szoftvert az elkövetkező 12 hónap során világszerte forgalomba kívánja hozni. A vállalat még 2003-ban, a GeCad Software nevű román fejlesztőcég megvásárlásakor jelentette be, hogy egy ilyen megoldást szeretne piacra dobni a közeljövőben. Az első tesztverzió tavaly júliusban jött ki, idén áprilisban pedig több tízezer, a programban részt vevő felhasználó választotta a kedvezményes, évi 20 dollárba kerülő szolgáltatási ajánlatot. A OneCare-t a Microsoft elsősorban azoknak a Windows-felhasználóknak szánja, akik nem használnak antivírus szoftvert, vagy pedig hagyták lejárni jelenlegi alkalmazásuk érvényességét, és váltani szeretnének. A cég saját becslései szerint ez a két réteg együttesen a magánfelhasználók mintegy 70%-át teszi ki.
Kapcsolódó cikkek
- Négy kritikus javítás kiadására készül a Microsoft
- Piacvezető itthon a NOD32
- "Virus Bulletin 100%" díjat kapott a VirusBuster Professional
- Big Brother szoftvert barkácsol a Microsoft
- Több előzetes részlet a Microsoft-frissítésekről
- Még nem fertőzött a PC-je? Kattintson ide, és az lesz...
- A Windows-frissítőt használják ki hackerek
- MOICE: Office 2007 szintű védelem az Office 2003-nak
- Fontos Windows, IE, Office, Word és Excel biztonsági frissítések
- Új vállalati kémprogram-eltávolító