Egyre népszerűbb az IVSZ Üzleti Akadémia

forrás Prim Online, 2006. június 1. 19:20
2006. június 1.-én került sor az IVSZ Üzleti Akadémia második Cégecskegyorsító reggelijére, melynek témája a sikeres vállalatvezetés volt. Kovács Zoltán, az Informatikai Vállalkozások Szövetségének elnöke elmondta, hogy „a versenyképesség legfontosabb kulcsa a szellemi tőke”.
Az IVSZ Üzleti Akadémia célja, hogy olyan naprakész szakmai és gazdasági háttér-információkkal lássa el az IVSZ tagságot, valamint a szakmai érdeklődőket, amelyek hozzájárulhatnak a vállalkozások sikeresebbé, versenyképesebbé tételéhez. Az Akadémia második rendezvényére a gazdasági élet kiemelkedő szakértőit hívta meg az Szövetség, az előadóktól valós gyakorlati példáin keresztül a saját cégükben is hasznosítható tapasztalatokat gyűjthettek a résztvevők.

Kürti Sándor a (Kürt Zrt.) KKV-k legnagyobb problémájaként a limitált erőforrásokat emelte ki. A legalkalmasabb munkaerő megszerzése és megtartása az egyik legnehezebb feladat egy vállalat életében. Példaként említette, hogy tavaly 182 jelöltből összesen 2-t talált alkalmasnak, ami igen riasztóan hangzik. Ezért az ő szervezetében a HR menedzsment rendelkezik a legnagyobb stratégiai prioritással. Kiemelte továbbá, hogy fontos a főnök-beosztott gát feltörése is a munkaerő megtartásánál, ezért pl. saját focicsapatot és zenekart is szerveznek a cégen belül. Hozzátette: A felelősségteljes professzionális rendszerek kialakításához és fenntartásához felelősségteljes vezetés és vezetők valamint rengeteg kitartás szükséges.

Fejér Péter és Ladányi Viktória tanácsadók (OD Partner) arról tartottak előadást, hogy a vezetővé válás folyamatában mik a fejlesztési lehetőségek és buktatók. Fejér Péter kiemelte, hogy a vezetői pozíció nemcsak sikerrel és egzisztenciális jóléttel, hanem felelősséggel, sok munkával és kitartással is jár. Egy általuk készített reprezentatív kutatásból kiderült, hogy a dolgozók fele vezetői pozíció elérésére törekszik, miközben nem veszik figyelembe a szereppel együtt járó felelősséget és küzdelmet. A kutatás során kiderült, hogy a kitöltők 60%-nál a karrierhez nem kapcsolják hozzá a fejlődést és az ezzel járó tanulást. Magyarországon a karrier sajnos egyelőre „csak” pénzt, biztos egzisztenciát és sikert jelent, ezért sok olyan személy van vezetői pozícióban, aki alkalmatlan a feladat elvégzésére.

A továbbképzést Vityi Péter (Microsoft Magyarország) előadása zárta. Bemutatta, hogy a Microsoft milyen hatékony szervezetet alakított ki egy gyorsan változó, tudásintenzív iparágban. A cég HR filozófiája szerint a munkatársak számára kiszámítható, dokumentált célokat kell kitűzni, ellenőrzött, paraméterekkel körülhatárolt értékelést kell tartani hatékonysági szempontok alapján, s mindezt hosszú távra érdemes megtervezni. A hatékonyan működő rendszer alapja, hogy a célok és az eredményt mutató tényezők, a munkatársak teljesítménye számszerűsíthetőek, és a standardizált kategóriákon belül összehasonlíthatóak legyenek. Az előre kidolgozott rendszerek nem csak a meglévő munkatársak folyamatos ellenőrzésére, megtartására és motiválására alkalmasak, hanem kiemelkedő fontosságúak a megfelelő utánpótlás cégen belüli azonosításában is.
Kulcsszavak: IVSZ

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01