Az európai IT részletekbe menő átvizsgálás előtt áll a teljes működési költségek(TCO) terén
A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a választ adók 85%-a nem tud egy konkrét arányszámot felállítani a teljes működési költségekre (total cost of ownership, TCO) az új IT eszközökbe történő befektetések esetében. Ez a szám az Egyesült Királyságban egészen 96%-ra rúg, amely az komolyan megkérdőjelezi a hatékony informatika fogalmát. A felmérés megmutatta, hogy Európa vállalkozásai igencsak alulbecsülik az IT beruházások üzleti értékét.
A hálózati biztonság a leggyakrabban felmerülő aggodalom Európa-szerte, melyet a felhasználói igények kielégítése, az egyre komplexebb IT környezet menedzselése, a pénzügyi megszorítások, és a felső vezetéssel való feszült kommunikáció követ.
A megkérdezett IT menedzserek 74 százaléka tartja legfontosabb feladatának a vállalati IT biztonság fenntartását, ezen belül 66 százalékuk látja erre legfőbb veszélyforrásnak a felhasználókat. A megkérdezettek 77 százaléka igen fontosnak tartja, hogy a felhasználók megértsék a biztonsági fenyegetettség lényegét.
Az európai szinten megkérdezettek közül tízből egy (Franciaországban tízből közel kettő) IT menedzser érzi úgy, hogy a rájuk bízott rendszerek komplexitása miatt egyben ellenőrzési feladatokat is el kell látniuk. A legfontosabb feladatok között az IT rendszerek integrálását (53%-uk) és a hardver és szoftver eszközök összehangolását (50%) említették.
“Az európai üzleti életben az üzleti célokat szolgáló IT alkalmazások bevezetése során számos, a jelen kutatásban is szereplő kihívással találkozunk. A biztonsági megfontolások, az IT és üzleti célok összehangolása és az IT eszközök hatékony üzemeltetése csak néhány azon kulcskérdések közül, amelyek megoldásában folyamatosan segítjük ügyfeleinket" - mondta el Marianne Hewlett, az Atos Origin globális marketing igazgatója. “Az Intellel együttműködve törekszünk olyan üzleti felhasználású PC platform kifejlesztésére, amely megkönnyíti ezen kritikus feladatok elvégzését, lehetővé téve ezzel azt, hogy az üzleti érték növelését az IT segítségével érjük el."
"A potenciális IT fenyegetések komolysága és az IT menedzsment komplexitása olyan IT környezet életre hívásáért kiált, mely készen áll ezekre a kihívásokra - mondja David Rogers, az Intel Digital Office and Professional Platform Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős marketing menedzsere. - “Míg a csata megnyerésében tagadhatatlanul fontos szerepe van annak, hogy felkészítsük az alkalmazottakat a potenciális IT veszélyek felismerésére és a legjobb iparági gyakorlat (best practice) alkalmazására, az Intel továbbra is elkötelezett az új technológiák fejlesztése mellett. A most bemutatott Intel vPro technológia azokra a biztonsági és menedzselési kihívásokra ad választ, melyekkel az IT menedzserek az üzleti alkalmazású asztali számítógépek karbantartása során találkoznak."
Az Intel vPro technológiája egyesíti a vezető platformfejlesztéseket, ennek révén továbblépést tesz lehetővé az üzleti felhasználású PC-k biztonságának és kezelhetőségének terén, ráadásul növelt energiahatékonysággal. Az Intel új PC platformja, melyet 2006 második felében mutatnak be, közvetlen választ kínál az üzleti felhasználású IT tevékenység költséghatékonyabbá és versenyképessé tételére, akár erősen korlátozott költségvetési lehetőségek közepette is. Az kétmagos Intel Core microarchitektúrán alapuló Intel vPro technológia tartalmazza a második generációs Intel Active Management Technologyt és az Intel Virtualisation Technologyt is.
Kapcsolódó cikkek
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- A Silverthorne a legjelentősebb termék a Pentium bevezetése óta
- Új Intel chipkészletek a Gigabyte-tól
- Intel Core 2 Extreme processzorok laptopokba még idén ősszel
- Asus UMPC negyvenezerért
- Ma nyitott a Computex
- Az Intel is beszáll az ultraolcsó laptopok piacára
- NEON: pénzügyi irányítási szoftvercsomag a CODA-tól
- 1,8 cm vastag laptop
- DDR3 RAM-ok a Core2-Bearlake kihasználásához
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.