A szerb szakszervezetek a Mobi63 (Mobtel) privatizációjának azonnali leállítását követelik
A szerb mobilszolgáltató megvételére május közepén tíz külföldi távközlési vállalat adott szándéknyilatkozat: a norvég Telenor, a Deutsche Telekom, a France Télécom, a Mobilkom Austria, a svéd TeliaSonera és a Tele2, az egyiptomi Orascom, az izraeli Cellcom, az Egyesült Arab Emírségek-beli Etisalat és a moszkvai székhelyű OJSC.
A szerb állam és az osztrák Schlaff Group konzorcium kezében lévő Mobi63 április 4-én alakult a legnagyobb szerb mobiltelefon-szolgáltató, a Mobtel romjain, amelytől tavaly decemberben vonta meg a működési jogot a szerb kormány. A vállalat vitatott többségi tulajdonát nagyjából egy éve vette meg az osztrák befektető a moszkvai BK Trade vállalattól, amely a politikai babérokra pályázó, és emiatt "kegyvesztetté" vált Bogoljub Karic szerbiai milliomos tulajdonában lévő, BK-vállalatbirodalomhoz tartozott.
A Mobi63-ban 70 százaléka van a szerb államnak, a többi az osztrák befektetőcsoporté lett. A vállalat teljes egészében átvette a Mobtel műszaki berendezéseit, az osztrák befektető pedig vállalta, hogy kifizeti a kisebbségi tulajdonos állami postának a 34 millió eurós elmaradt osztalékot.
A Mobi63-nak becslések szerint 1,9 millió ügyfele van. Adózott eredménye tavaly 300 millió euró körül volt.
Kapcsolódó cikkek
- EDS: változás a kommunikációban
- HP virtualizáció: új szoftver és partnerprogram
- A Mail2Web.com a Microsoft Partner Programban
- Az Acer a PC piac harmadik legnagyobb gyártója
- Új pr munkatárs a Sakkomnál
- Sun díjak a hazai partnervállalatoknak
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- Az Algotech a One on One Kommunikációt választotta
- Bonyodalmak a Telenor keleti részesedéseinél
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd eurót adna a holland Orange-ért
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.