A Philips második negyedéve: 69 százalékkal csökkent a profit
A tavalyi második negyedben nagy, 753 millió eurós könyv szerinti nyereséget számoltak el az amerikai Navteq Corp.-ban lévő részvényekért, idén ilyesfajta egyszeri tétel nem ismétlődött.
A beszámolóban dicsérték a szerves fejlődést a fogyasztói elektronikai, a háztartási berendezések, a higiéniai készülékek és a félvezetők részlegében, amelyből a forgalomnövekedés főleg származott.
Az üzemi eredmény 367 millió euró lett, több mint kétszerese az egy évvel korábbi 147 milliónak. A forgalom, 7,6 milliárd euró, 10 százalékkal haladta meg az egy évvel azelőtti 6,9 milliárdot.
A cég idei terve változatlanul 7-10 százalékos ráta az üzemi eredménynél - ez a második negyedben 4,8 százalékos volt -, a forgalmat 5-6 százalékkal akarják növelni.
Az első negyedévben a Philips 160 millió eurós adózott eredményt ért el, 37 százalékkal nagyobbat az egy évvel korábbi 117 milliónál, bár elmaradt az elemzői előrejelzések 237 milliós átlagától.
A jelentős javulást elsősorban az átszervezések révén fordulatot elért félvezetőgyártásnak és a fényforrásrészlegnek, az orvosi információs technológiai megoldások növekvő keresletének, valamint egy részleg eladásának tulajdonították a vállalatnál. További javulást jósoltak a fogyasztói egészségügyi részleg bővítése miatt. A félvezetőgyártás a növekedési területeket jobban megcélzó termékeivel ért el sikert a tavalyi gyengeség után.
Az üzemi eredmény 335 millió euróra emelkedett a tavalyi első negyedévi 207 millióhoz képest - rátája 4,5 százalékra javult 3,2 százalékhoz képest -, a forgalom 14 százalékkal - változatlan árfolyamokkal és azonos csoport-összetételre számolva 10 százalékkal - 7,374 milliárd euróra gyarapodott 6,492 milliárdhoz képest, meghaladva a 7,03 milliárdos piaci előrejelzést.
A Philips tavaly az utolsó negyedévben 498 millió euróra növelte adózott eredményét a 2004-es utolsó negyedévi 332 millióhoz képest. A növekedést csak az időközben leválasztott üzletágak eredménye rontotta.
Az üzemi eredmény 971 millió euróra ugrott 15 millióhoz képest, az aránya a bevételhez képest 10,2 százalékra javult 0,2 százalékról.
A forgalom 6 százalékkal - szervesen, vagyis változatlan valutaárfolyamokkal és azonos csoportszerkezettel számolva - 4 százalékkal - 9,518 milliárd euróra gyarapodott 8,948 milliárdhoz képest.
Ezzel tavaly egész évben az adózott eredmény 2,868 milliárd euróra nőtt a 2004-es 2,836 milliárdról. A tavalyi adózott eredményből 1,778 milliárd eurót részesedések eladása hozta. 2003-ban 695 millió euró volt az adózott eredmény.
Az üzemi eredmény 1,779 milliárd euróra emelkedett 1,586 milliárdról, az aránya 5,9 százalékra emelkedett 5,4 százalékról. 2003-ban 502 millió euró volt az üzemi eredmény, a hétfőn közölt módosítások szerint.
A forgalom mind nominálisan, mind szervesen 4 százalékkal 30,395 milliárd euróra bővült 29,346 milliárdról. 2003-ban 27,937 milliárd euró volt a Philips forgalma.
A félvezetőgyártás tavaly egész évben, az orvosi berendezések üzletága év elején gyengélkedett tavaly, ennek hatását a többi ágazat teljesítményével, illetve ingatlaneladásokkal és részesedések értékesítésével ellensúlyozták. Az orvosi berendezések forgalma végül is 7 százalékkal javult, és üzemi szinten nyereséges volt, miután 2004 végén még veszteséget termelt. Eladták a tajvani TMSC félvezetőgyártót, és csökkentették a részesedést a dél-koreai LG.Electronicssal közös LG.Philips LCD-ben, amely a világ második lapképernyőgyártója, mert - noha a vegyesvállalat igen jól teljesített a tavalyi utolsó negyedévben, az adózott eredménye 328 milliárd vonra nőtt az egy évvel korábbi 35,4 milliárd vonhoz képest és 44,5 százalékkal gyarapodott a harmadik negyedévi 226,9 milliárdról is - a Philipsnél úgy vélték, hogy a lapos képernyők gyártásában mind nagyobb fölös kapacitások ígérkeznek világszerte, a várható kereslet elmarad a versengő cégek óriási beruházásai mögött. Óvatosságra intett az is, hogy az LG.Philips egész évi adózott eredménye tavaly végül is 517 milliárd von volt, kevesebb mint a harmada a 2004-es 1,66 milliárdnak, a képernyők olcsóbbodása miatt, amit az év vége felé csak a termelésnövelés ellensúlyozott.
A lapképernyős készülékek áresése rekord veszteséget okozott az LG.Philipsnek az idei második negyedévben: a vállalat 322 milliárd von (340,9 millió dollár) veszteséget szenvedett el adó után. Tavaly ugyanebben az időszakban 41,1 milliárd von, az idei első negyedévben 48 milliárd von adózott eredménye volt.
Az LG.Philips a 2004. júniusi tőzsdei kibocsátásáig a holland és a dél-koreai partner 50-50 százalékos vegyesvállalata volt. A Philips decemberben 5 százalék eladásával 32,9 százalékra csökkentette részét. A vevő vagy vevők kilétét nem közölték. A bevétel 615 millió euró volt, amelyből a negyedik negyedévre 210 millió eurót számoltak el egyszeri, adómentes tőkenyereségként. Az ár azonban 4,7 százalékos engedmény volt az LG.Philips előző tőzsdei záróárához képest.
Év végén bejelentették azt is, hogy kiszervezik, önálló egységbe összpontosítják a Philips 4,6 milliárd eurós forgalmú félvezetőgyártását, megkönnyítendő az üzletág esetleges eladását.
Tavaly, az előzetes tervnek megfelelően, 700 ezer folyadékkristályos képernyőjű televízió készült a Philips Kft. székesfehérvári gyárában, az idén kétszeresére növelik a termelést. A képernyők az LG.Philips távol-keleti gyáraiból érkeznek Székesfehérvárra.
Kapcsolódó cikkek
- 1 terabájtos Philips külső winchester
- Hajlékony Philips és Sony képernyők
- Philips noteszgép ergonómikus felépítéssel
- A Philips megvásárolta az MP3 és iPod készülékek vezető amerikai alkatrész-beszállítóját
- Ceruzaelemmel működő Philips mobiltelefon
- Philips hordozható DVD lejátszó iPod-dokkolóval
- 40 napos készenléti idejű telefon a Philipstől
- A Philips tavalyi éve: 87,7 százalékkal nőtt a profit, a félvezető üzletág eladása miatt
- Philips kalózvideó-azonosító technológia
- A Philips a felső szinteken is spórol
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.