Oracle: Grid Computing és SOA a zászlón
Az Oracle Grid Index felmérésben részt vett 25 hazai vállalat által adott válaszokból levonható fontosabb megállapítások: az 1-10-es skálán általánosan növekszik a gridindex mértéke, ennek üteme kissé csökkenő tendenciát mutat; a legfejlettebb az index a high-tech és a távközlési szektorban; Magyarország (4,4) a nyugat-európai országok grid indexéhez (5,5) képest lemaradt, de nem sokkal; a grid elfogadottsága és hatékony kihasználása terén leghátul kullogunk Európában; Magyarországon a vállalatvezetők nehezen szánják rá magukat grid pilot projektekre;
Az új technológiai koncepciót képviselő SOA révén az informatika hatékonyabban és gyorsabban szolgálhatja ki az üzleti igényeket. A SOA egyre inkább elfogadottá válik a szakemberek körében. Amíg az informatikai szakemberek 76%-a már hallott a SOA-ról, addig a felmérésben részt vett üzletemberek 55%-a számára teljesen ismeretlen a fogalom. Az Oracle SOA Suite nevű megoldáscsomag a gyártó szerint valamennyi olyan szolgáltatási infrastruktúra összetevőt tartalmazza, ami a szolgáltatás-orientált architektúrák létrehozásához, bevezetéséhez és felügyeletéhez szükséges.
Kapcsolódó cikkek
- Áprilisban ismét HOUG konferencia
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- FlexFrame for Oracle: még stabilabb alap a szolgáltatásorientált architektúra kiépítéséhez
- Az Oracle Magyarországon is bemutatja az Oracle SOA Suite 10g 3.-at
- Füzes Péter az Oracle közép-kelet európai üzletfejlesztési igazgatója
- Grid-index: Magyarország gyengébb a közepesnél
- A Novell és az Oracle leegyszerűsíti a grid-infrastruktúrák telepítését
- HOUG: tizedszer gyűltek össze a magyarországi Oracle felhasználók
- FlexFrame for Oracle: adatközpontban a grid-számítástechnika
- Nexon bérszámfejtés Oracle platformon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.