Greenpeace környezetbarátsági lista a vezető technológiai cégekről
1. Nokia – 7 pont
2. Dell – 7 pont
3. Hewlett-Packard – 5,7 pont
4. Sony Ericsson – 5,3 pont
5. Samsung – 5 pont
6. Sony – 4,7 pont
7. LG – 4,3 pont
8. Panasonic – 3,3 pont
9. Toshiba – 3 pont
10. Fujitsu-Siemens – 3 pont
11. Apple – 2,7 pont
12. Acer – 2,3 pont
13. Motorola – 1,7 pont
14. Lenovo – 1,3 pont
A Greenpeace a Nokiának elsősorban azért adott jó pontokat, mert a cég 2005 óta száműzte mobiltelefonjaiból a nehezen lebomló PVC műanyagokat, illetve 2007-től beszünteti a bróm-alapú lángmentesítő anyagok használatát is. A Dell szintén hasonló célokat tűzött maga elé, emellett pedig mindkét vállalat hathatós lépéseket tett az újrafeldolgozás terén is. Iza Kruszewska, a Greenpeace mérgező anyagok elleni kampányának vezetője a sajtónak elmondta, hogy különösen elszomorító az Apple rossz helyezése, hiszen egy a design és a marketing terén vezető vállalatról van szó, amelytől elvárható lenne a példamutatás a környezetvédelmi innováció terén is. Ugyanez persze igaz lehet a Motorolára is, amely a Nokia mögött a világ második legnagyobb mobiltelefon-gyártója. Kruszewska szerint a folyamatosan frissítésre kerülő lista ösztönző erőként működhet, nyomást gyakorolva az elektronikai ágazat szereplőire annak érdekében, hogy a minél előkelőbb helyezést megcélozva egyre nagyobb figyelmet fordítsanak a környezetvédelemre.
Kapcsolódó cikkek
- Az információs technológia szerepe a környezetvédelemben
- Elektromos árammá alakítja a processzor-hőt egy új találmány
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- Környezettudatosság az információtechnológia alkalmazásában
- Ökológia a számítógépközpontban - mit tehetünk érte?
- A Ricoh idén is kikapcsol
- Energiatakarékosságra figyelmeztető mobiltelefonok
- Valós és virtuális JavaOne a környezettudatosság jegyében
- Hulladékgyűjtés, naprakész online nyomonkövetéssel
- Környezetvédelem - Az Apple bezöldül
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.