BBJ-konferencia a magyar távközlési piac újdonságairól
Az aktuális szabályozási keretek kialakításakor a hatóság a legnagyobb hangsúlyt a fogyasztói érdekekre helyezi - utalt Pataki Dániel az NHH által működtetett, a tarifacsomagok összehasonlíthatóságát biztosító Tantusz programra.
A piacelemzés területén szükséges dereguláció szerint a jelenlegi 18 helyett az unió 12 piacot tervez, és a kiskereskedelmi piacok helyett a nagykereskedelmiekre akarja irányítani a hatóságok figyelmét.
Az uniós szabályozási stratégia fontos elemeként említette még az elnök a szabályozás csökkentésének igényét, a végződtetési díjak egységesítését és a folyamatok gyorsítását, hozzátéve, hogy 2007-re a bizottság valószínűleg megalkotja a Zöld könyvet.
Szathmári Géza, a GTS Datanet ügyvezető igazgatója a verseny beruházásokra gyakorolt ösztönző szerepét hangsúlyozta, és a magyarországi piacot a legkevésbé versenyösztönző német piachoz hasonlította. Vélekedése szerint a legnagyobb hiányosság a hozzáférés- és az árprés-szabályozás területén tapasztalható.
A közeljövő szabályozási kihívásának a most jellemző monopoliumközeli helyzet helyett a versenytámogató, az alternatív szolgáltatókat támogató piaci szerkezet kialakítását nevezte. Hozzátette: a gyakran változó szabályozás helyett hosszú távra érvényes stratégiára lenne szükség.
A Budapest Business Journal (BBJ) egynapos konferenciát rendezett a magyar távközlési piac újdonságairól, a fórumon magyar és külföldi szakértők tartottak előadást.
Kapcsolódó cikkek
- NHH - nagyobb verseny, csökkenő árak, nemzetközi elismerések
- 2010-re a világ telefonforgalmát a feljövő piacok uralják
- Teljes Microsoft-jelenlét az ITU 2006-on
- A Nobel-békedíjas Dr. Yunnus nyitja idén az ITU Telecom World konferenciát
- Európai ITU fórum Bulgáriában
- Megnyílt a 7. Bosch távközlési és biztonságtechnikai szakmai nap
- Hurokátengedés a Hungarotel hálózatában is
- NHH: teljes lett a Tantusz portál
- Távközlés: fókuszban a tartalom és a fogyasztói magatartás
- Terítéken az európai hírközlés-szabályozás
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.