A reklámprogramok legfőbb terjesztői a sztárokkal foglalkozó weboldalak

forrás Prim Online, 2006. szeptember 16. 09:06
"Reklámprogramok és kémprogramok: a pénzügyi háló felfejtése" címmel hozta nyilvánosságra a McAfee az AvertLabs legújabb kutatásának eredményét. A tanulmány felfedi a reklám- és kémprogramok növekedését ösztönző pénzügyi indítékokat, azok elterjedését, és a problémáért felelős bűnösöket.
A McAfee kutatása szerint a reklám- és kémprogramok terjesztői a törvényes vállalatokhoz tartozó marketingprogramokat használják ki. A reklámprogramok terjesztői továbbá fedővállalatokat és weboldalakat használnak, hogy így juthassanak el a gyanútlan felhasználóhoz és a közvetítőkhöz, ami azt jelenti, hogy a törvényes oldalakat ismert kémprogramterjesztőkhöz kapcsolják. A program ezután telepíti magát a felhasználó gépére – gyakran, mint valamely „ingyenes” szoftver részének helyettesítője – és marketingadatokat gyűjt össze, illetve célzott hirdetésekkel bombázza a felhasználót.

A dokumentum néhány kulcsfontosságú eredménye:

  • A hírességek a szexnél is nagyobb vonzerőt jelentenek. A reklámprogramok legfőbb terjesztői a sztárokkal és hírességekkel foglalkozó weboldalak, nem pedig – a közhiedelemmel ellentétben – a felnőtt- és pornóoldalak.
  • A reklám- és kémprogramok növekedése exponenciális. 2006 augusztusában körülbelül 450 reklámprogramcsalád létezett 4000-nél is több változattal.
  • A McAfee SiteAdvisor újabb keletű felmérése szerint az internethasználók 97 százaléka nem tudja a biztonságos és a nem biztonságos oldalakat megkülönböztetni, tehát a felhasználók nagy többsége csak egyetlen kattintásnyira van attól, hogy letöltsön valamilyen nem kívánt programot.
  • A reklámprogramra épülő üzleti modell jövedelmező. Egy nem régi bűnügyi vádirat állítása szerint Jeanson James Ancheta, egy elítélt „botpásztor” (bot-herder) 150 dollárt keresett minden 1000 megfertőzött számítógép után.

„A jövedelmező online kapcsolódó marketingmodellek, valamint a reklám- és kémprogramok terjedésének egyszerűsége kimagasló jelentőségűvé teszi ezeket a fenyegetések területén” – mondja Jeff Green, a McAfee termékfejlesztési vezető alelnöke. „2003 (amikor a reklám- és kémprogramok domináns fenyegetési tényezőként felbukkantak a biztonsági környezetben) és 2006 között a reklámprogramok családja több mint 1000 százalékos növekedést mutatott, ami az elmúlt néhány évben bekövetkezett gyors növekedést bizonyítja.”

A dokumentum továbbá kiemeli a reklám- és kémprogramok körüli zavarodottságot, amellyel a kereskedők és a vásárlók szembesülnek, valamint a rosszindulatú, nem kívánt szoftverek és a barátságos szoftverek közötti határok elmosódását.
Kulcsszavak: McAfee

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51