Video-cserélő szolgáltatást indít a Microsoft
Milkovits Gábor, 2006. szeptember 19. 18:06
A Microsoft egy a népszerű YouTube-hoz hasonló, internetes mozgókép-megosztó szolgáltatás tesztelését kezdte meg, Soapbox néven.
A megoldás tesztelésébe (http://soapbox.msn.com) egyelőre meghívásos alapon lehet bekapcsolódni, ám a Microsoft szerint a végleges, mindenki számára hozzáférhető verzió hat hónapon belül beindul, az MSN Video részeként. Az online szolgáltatás létrehozására nyilvánvalóan a vicces amatőr videók és televíziós műsorokból átvett klipek megosztására szolgáló YouTube rendkívüli sikere ösztönözhette a Microsoftot, amely minél nagyobb szeletet szeretne kihasítani az internetes hirdetési piacból. A YouTube-nak a Nielsen//NetRatings piackutató adatai szerint csak augusztusban 34 millió látogatója volt. A szoftverkonszernt már így is megelőzték a területen fő riválisai, a Google és a Yahoo, illetve a MySpace-t üzemeltető AOL. Az ígéretes piac másokat is vonz, a Sony például a múlt hónapban kötött megállapodást a szintén hasonló profilú Grouper.com portál megvételére.
Korábban a felhasználók által létrehozott szoftverek és klipek megosztásának legnépszerűbb online fóruma az MSN Video volt, az oldal azonban március óta alig növelte havi 12 milliós látogatói táborát, miközben a YouTube-é például megháromszorozódott (34 millió), a MySpace látogatóinak száma megnégyszereződött (17,9 millió), a Google Video-é pedig 70%-kal gyarapodott (13,5 millió).
A Microsoft Soapbox lejátszója lejátszás közben is lehetővé teszi a mozgóképes tartalmak kategorizálását, kommentálását és cseréjét, ezen kívül pedig, a jelenlegi MSN Video-val ellentétben, az Explorer mellett más böngészőkkel is együttműködik. A Microsoft a YouTube legújabb politikájához hasonlóan a Soapbox esetében ügyelni kíván a feltöltött tartalmak jogtisztaságára, illetve a szerzői jogilag védett videók eltávolításáról is gondoskodik majd.
Korábban a felhasználók által létrehozott szoftverek és klipek megosztásának legnépszerűbb online fóruma az MSN Video volt, az oldal azonban március óta alig növelte havi 12 milliós látogatói táborát, miközben a YouTube-é például megháromszorozódott (34 millió), a MySpace látogatóinak száma megnégyszereződött (17,9 millió), a Google Video-é pedig 70%-kal gyarapodott (13,5 millió).
A Microsoft Soapbox lejátszója lejátszás közben is lehetővé teszi a mozgóképes tartalmak kategorizálását, kommentálását és cseréjét, ezen kívül pedig, a jelenlegi MSN Video-val ellentétben, az Explorer mellett más böngészőkkel is együttműködik. A Microsoft a YouTube legújabb politikájához hasonlóan a Soapbox esetében ügyelni kíván a feltöltött tartalmak jogtisztaságára, illetve a szerzői jogilag védett videók eltávolításáról is gondoskodik majd.
Kapcsolódó cikkek
- Videó-megosztó szolgáltatást indít a Sony
- Felségsértés miatt blokkolják Thaiföldön a YouTube-ot
- Új funkciók és külön tesztoldal a YouTube-hoz
- YouTube-rivális szolgáltatást indít a News Corp. és az NBC
- Videó hangaláfestő zenéket kínál a YouTube
- Legális üzletet nyit a hírhedt BitTorrent
- A Microsoft mégis megtartja a Hotmail nevet
- A Wal-Mart új videóletöltő szolgáltatást indít
- 100.000 videóklip törlését kérik a YouTube-ról
- Megöli a tévét az online video?