A bolgár bankkártya-piacon a magyar Ingenico

Kovács Attila, 2006. szeptember 21. 16:15
Megkapta hitelesítését Bulgáriában az Ingenico Hungary Kft. POS terminálok csatlakoztatását szolgáló szoftvere. A bolgár kereskedelemi képviseletet áruval, illetve a fejlesztési feladatokat teljes egészében az Ingenico magyar leányvállalata látja el.
Az Ingenico Magyarország, Szlovákia, Csehország, Szerbia, Lengyelország és Kelet-Európa több állama után most Bulgáriában nyitott. „A kártyahasználat bolgár rendszere – több nyugat-európai példához hasonlóan – némileg eltér a magyar gyakorlattól. Bulgáriában egy nagy, Borica nevű elszámoló központ fogja össze és koordinálja az ország teljes kártyaforgalmát. Ehhez a központhoz csatlakoznak a bankok, illetve a kereskedelmi egységekben lévő POS terminálok és az ATM automaták” – mondta Lévai Gábor, az Ingenico hazai stratégiai igazgatója. Hozzátette: „Ahhoz, hogy egy új rendszer csatlakozzon ehhez az elszámoló központhoz, az alkalmazott szoftvernek teljesítenie kell bizonyos elvárásokat. Ezt a certifikációt kapta most meg az Ingenico rendszere.”

Lévai szerint Bulgária a bankkártyák tekintetében még egy nagyon friss, ugyanakkor nagyon kiszámítható piac. Az országban 2002-ben mindössze 2554 terminál üzemelt. Ez a szám 2006-ra már 6000 körül volt. Mivel sok a zöldmezős beruházás, tág tere nyílik a korszerűbb, chipkártyás rendszerek terjedésének. Az Ingenico tapasztalata szerint a POS terminálok egyes típusait gyorsított ütemben lehet majd bevezetni. Magyar szempontból külön említést érdemel, hogy a bolgár kereskedelmi képviselet technikai oldalról teljes egészében a magyar központhoz kötődik. Tehát nemcsak, hogy innen látják el áruval az országot, hanem a szoftveres, és egyéb fejlesztések is itt történnek.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01