A Vivendi 2,5 milliárd eurót ajánl - a Deutsche Telekom álláspontja
- A Deutsche Telekom PTC-részesedéséért 2,5 milliárd eurót ajánlottunk - mondta a Vivendi szóvivője hírügynökségeknek, de további részleteket nem árult el.
A PTC a legnagyobb kelet-európai mobilszolgáltató, előfizetőinek száma meghaladja a 10 milliót.
A Deutsche Telekomnál egyelőre nem kommentálták a Vivendi keddi bejelentését, annál is kevésbé, mivel a Deutsche Telekom hivatalos álláspontja az, hogy a PTC mintegy 98 százaléka az övé. A Deutsche Telekomnál még júniusban közölték, hogy gyakorolták azt a vételi opciót, amelyet két évvel ezelőtt ítélt nekik egy bécsi bíróság a PTC azon részvényeire, amelyek közvetlenül a lengyel Elektrim Telekomunikacja birtokában vannak. Az Elektrim a Vivendi lengyelországi vállalata.
E hónap elején azonban a Vivendi kétségbe vonta a Deutsche Telekom PTC-beli új tulajdonszerzését, arra hivatkozva, hogy a bécsi bírósági ítélet már elavult, mert a lengyel bíróság azt már régen, még tavaly felülbírálta.
Lengyelország vezető mobilszolgáltatója, az 1995-ben alakult PTC jelentősen növelte adózott eredményét tavaly: 20 százalékkal 1,15 milliárd zlotyra (360,2 millió dollárra). A bevétele 4 százalékkal 6,72 milliárd zlotyra nőtt.
A cég előfizetőinek száma 18 százalékkal 10 millióra emelkedett, piaci részesedése tavaly 35,1 százalék volt.
A cég birtoklásáért, illetve irányításáért perek tucatja van folyamatban egyfelől a Deutsche Telekom, másfelől a Vivendi és annak lengyelországi leányvállalata, az Elektrim között.
Egy lengyel fellebbviteli bíróság tavaly nyáron visszaítélte az Elektrim Telekomunikacjának a PTC 48 százalékát, és rábízta a PTC vezetését is, de tucatnyi más peres ügy van hátra.
Korábban, tavaly májusban a Vivendi már eljárást kezdeményezett egy francia bíróságon is a Deutsche Telekom ellen, és 2,2 milliárd eurót követelt a német távközlési vállalattól.
A Vivendi azzal vádolta a német vállalatot, hogy 2004-ben jogtalanul és előzetes értesítés nélkül szakította meg a PTC jövőjéről folytatott tárgyalásokat. A Vivendi azt állítja, hogy a Deutsche Telekom azért élt a jogszerűtlen módszerrel, mert minél olcsóbban akart hozzájutni a PTC részvényeihez, és ily módon kárt okozott a Vivendinek.
A Vivendi 2004-ben még 1 milliárd euróért túl akart adni a PTC-ben lévő részesedésén, a perindítás azonban fordulatot jelzett a két konszern vitájában.
A Deutsche Telekom 2004-ben, a PTC-ről folytatott egyeztetések összeomlása után, egy bécsi bírósághoz fordult, amely érvénytelennek minősítette a lengyel Elektrim kezében lévő PTC-papírok eladását a Vivendinek.
A történet 1999-ben kezdődött, amikor a pénzügyi nehézséggel küzdő Elektrim nem kívánta eladni a Deutsche Telekomnak az akkor 36 százalékos részét a PTC-ből. Védekezésül a Vivendihez fordult. Megalakították az Elektrim Telekomunikacját, ehhez átvitték az Elektrim PTC-részvényeit, és közösen 48 százalékra növelték a részüket a PTC-ben. Az akkoriban világméretű - néhány évvel később túlzottnak bizonyult - terjeszkedési rohama elején lévő Vivendi 1,2 milliárd eurót költött a lengyel tulajdonszerzésre, később még további 600 millió eurót fektetett egy külön alapba, amely az Elektrim Telekomunikacja majdnem 3 százalékát birtokolja.
Kapcsolódó cikkek
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd eurót adna a holland Orange-ért
- Negyedik hetében a sztrájk a Deutsche Telekomnál
- Nincs elmozdulás a Deutsche Telekomnál
- A ver.di elutasította Deutsche Telekom vezetésének újabb ajánlatát is
- Az oroszok keresik a beszállás lehetőségét a Deutsche Telekomba
- Már politikusok is követelik a Deutsche Telekom-konfliktus megoldását
- Kedden 16 ezren sztrájkoltak a Deutsche Telekomnál
- Kiszélesedett a sztrájk a Deutsche Telekomnál
- Péntektől sztrájk a Deutsche Telekomnál
- Deutsche Telekom - erőteljes első negyedévi profitcsökkenés
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.