Ötéves a KPMG-BME Akadémia
forrás Prim Online, 2006. október 12. 13:11
A rugalmas kínálatnak, a főként magyar nyelvű kurzusoknak és a kiváló előadóknak köszönhetően az öt éve működő KPMG-BME Akadémia mára a speciális ismereteket kínáló üzleti iskolák piacának meghatározó, ismert és elismert szereplőjévé vált. Összesen több mint ötezer-ötszázan vettek részt az eddigi képzéseken, míg az árbevétel az elmúlt tanévben 200 millió forint volt – hangzott el a KPMG és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) közös üzleti iskolájának évnyitó rendezvényén.
Az elmúlt öt évben a KPMG-BME Akadémia összesen 357 nyílt, valamint kihelyezett, cég- és intézményspecifikus képzést szervezett; a kurzusokon összesen 5516 cégvezető, szakértő vett részt 578 szervezet képviseletében. Az ügyfelek között multinacionális társaságok, kis- és középvállalkozások éppúgy megtalálhatóak, mint állami és közintézmények.
Dr. Tomka János, a KPMG-BME Akadémia társelnöke, és az azt működtető KBA Oktatási Kft. ügyvezető igazgatója az egyik legfőbb eredménynek azt nevezte, hogy a speciális, többségében rövid kurzusok mára strukturált és egymásra épülő képzési programokat kínáló portfólióvá fejlődtek.
„Egyre nagyobb az igény – mind vállalati, mind közigazgatási megrendelőinktől – hogy a menedzsereknek komplex és hosszabb távú képzési programokat állítsunk össze. A pénzügyi, számviteli témák mellett leginkább a tudásmenedzsment, az értékesítésfejlesztés, a projektmenedzsment és a kommunikáció területeken nőtt az érdeklődés az átfogó kurzusok iránt.”
Tomka János az elmúlt év eredményei között említette, hogy „Harvard Fórum a KPMG-BME Akadémián” néven üzleti klub indult, amelynek keretében negyedévente a Harvard Businessmanager című szaklap egy-egy aktuális tanulmányát vitatják meg a résztvevők.
A kihívásokról szólva Tomka János az állandó megújulás képességét emelte ki. „Egyszerre kell megfelelnünk a tudást stratégiai eszköznek, hosszú távú befektetésnek tekintő elvárásoknak, valamint azoknak, melyek a tudást taktikai eszköznek tekintik, és azonnal hasznosítható erőforrásként kívánják használni.”
Tomka szerint ennek megfelelően, a jövőbeni menedzsment-képzés egyik legfőbb vezérelve, hogy a bevált technikákon (motiválás, tárgyalástechnika, prezentációs képességek) túl egészen újszerű kompetenciákat is tanítani kell – ilyen például a befolyásolás pozíció nélkül, vagy az együttműködés.
„A jövőben éppen az jelenthet versenyelőnyt, ha a versenyre kondicionáltak képesek az együttműködésre, és képesek tanulni a legkiválóbb versenytársaktól” – mondta előadásában Tomka János.
A konkrét célok közül kiemelte, hogy a KPMG-BME Akadémia erősíteni kívánja regionális tevékenységét – a KPMG regionális szervezetében, valamint multinacionális cégek megrendelésében már eddig is szerveztek határon átnyúló képzéseket.
További cél a saját kutatási-fejlesztési potenciál fejlesztése – ez év tavaszán készült el az első felmérés, amelyet a KPMG-BME Akadémia a veszprémi Pannon Egyetemmel közösen készített a tudásmenedzsment hazai gyakorlatáról.
A KPMG vezérigazgatója, Robert Stöllinger azt hangsúlyozta, hogy a KPMG-BME Akadémia komoly szerepet játszik a KPMG ambiciózus üzleti stratégiájának megvalósításában – segíti, hogy a munkatársak elsajátítsák a legfrissebb szakmai és üzleti ismereteket, lehetőséget biztosít a vezető munkatársaknak a komoly presztízsű oktatói programokban való részvételre, valamint erősíti a KPMG ügyfélkapcsolatait és pozitív megítélését is.
Dr. Tomka János, a KPMG-BME Akadémia társelnöke, és az azt működtető KBA Oktatási Kft. ügyvezető igazgatója az egyik legfőbb eredménynek azt nevezte, hogy a speciális, többségében rövid kurzusok mára strukturált és egymásra épülő képzési programokat kínáló portfólióvá fejlődtek.
„Egyre nagyobb az igény – mind vállalati, mind közigazgatási megrendelőinktől – hogy a menedzsereknek komplex és hosszabb távú képzési programokat állítsunk össze. A pénzügyi, számviteli témák mellett leginkább a tudásmenedzsment, az értékesítésfejlesztés, a projektmenedzsment és a kommunikáció területeken nőtt az érdeklődés az átfogó kurzusok iránt.”
Tomka János az elmúlt év eredményei között említette, hogy „Harvard Fórum a KPMG-BME Akadémián” néven üzleti klub indult, amelynek keretében negyedévente a Harvard Businessmanager című szaklap egy-egy aktuális tanulmányát vitatják meg a résztvevők.
A kihívásokról szólva Tomka János az állandó megújulás képességét emelte ki. „Egyszerre kell megfelelnünk a tudást stratégiai eszköznek, hosszú távú befektetésnek tekintő elvárásoknak, valamint azoknak, melyek a tudást taktikai eszköznek tekintik, és azonnal hasznosítható erőforrásként kívánják használni.”
Tomka szerint ennek megfelelően, a jövőbeni menedzsment-képzés egyik legfőbb vezérelve, hogy a bevált technikákon (motiválás, tárgyalástechnika, prezentációs képességek) túl egészen újszerű kompetenciákat is tanítani kell – ilyen például a befolyásolás pozíció nélkül, vagy az együttműködés.
„A jövőben éppen az jelenthet versenyelőnyt, ha a versenyre kondicionáltak képesek az együttműködésre, és képesek tanulni a legkiválóbb versenytársaktól” – mondta előadásában Tomka János.
A konkrét célok közül kiemelte, hogy a KPMG-BME Akadémia erősíteni kívánja regionális tevékenységét – a KPMG regionális szervezetében, valamint multinacionális cégek megrendelésében már eddig is szerveztek határon átnyúló képzéseket.
További cél a saját kutatási-fejlesztési potenciál fejlesztése – ez év tavaszán készült el az első felmérés, amelyet a KPMG-BME Akadémia a veszprémi Pannon Egyetemmel közösen készített a tudásmenedzsment hazai gyakorlatáról.
A KPMG vezérigazgatója, Robert Stöllinger azt hangsúlyozta, hogy a KPMG-BME Akadémia komoly szerepet játszik a KPMG ambiciózus üzleti stratégiájának megvalósításában – segíti, hogy a munkatársak elsajátítsák a legfrissebb szakmai és üzleti ismereteket, lehetőséget biztosít a vezető munkatársaknak a komoly presztízsű oktatói programokban való részvételre, valamint erősíti a KPMG ügyfélkapcsolatait és pozitív megítélését is.
Kapcsolódó cikkek
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
- Intel-technológiát oktatnak a BME-n
- Imagine Cup 2007 – Megvan a legjobb magyar csapat!
- A vállalati csaló profilja
- Svéd siker a 24 órás programozó-versenyen
- Megkezdődött a VII. BME 24 órás Programozóverseny
- Lezajlott a VII. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny előválogató fordulója
- Nonstop programozóverseny: február 23-ig lehet jelentkezni
- A World Wide Web konzorcium tagja lett a Műegyetem
- VII. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny