Tovább bővül a Tele2
Előzőleg, júniusban, a német E.ON energiaszolgáltató svéd távközlési leánycégét, az E.ON Bredband Sverige AB 75,1 százalékát vette meg a Tele2, 409 millió svéd koronáért.
A Tele2 pályázott a szerb Mobi63 - a volt Mobiltel - mobilszolgáltatóra is, de azt júliusban a norvég Telenornak - a magyar Pannon tulajdonosának - adta el a szerb kormány, 1,93 milliárd dollárért.
Az 1993-ban alapított Tele2 AB hálózattal nem rendelkező távközlési szolgáltató, amely nagykereskedelmi áron vásárol szabad kapacitásokat az egyes országok cégeitől, közte Magyarországon is. A társaság nem épít és nem fektet be hálózatba, kiadásainak nagy részét ügyfelek szerzésére fordítja.
Emiatt a Tele2 adózott eredménye meredeken csökkent a második negyedben. Egyes piacokon nőttek a piacmegdolgozási kiadások, miközben nem nőtt a várt mértékben a szélessávú internet-, illetve mobil-előfizetők száma. A társaság lefelé módosította idén várható árbevétel-növekedését, miután a vezetékes üzletág a vártnál is jobban zsugorodik.
Az adózott eredmény 57 százalékkal 292 millió svéd koronára csökkent a tavalyi második negyedévi 676 millióhoz képest. A bevétel 11,9 százalékkal 13,48 milliárd svéd koronára nőtt 12,04 milliárdhoz képest, a tavalyi év végi felvásárlásoknak és egyes piacokon, egyebek mellett Oroszországban elért szerves növekedésnek köszönhetően.
Tavaly a Magyarországon is terjeszkedő Tele2 csoport adózott eredménye 2,341 milliárd svéd korona lett, 31,7 százalékkal kevesebb a 2004-es 3,428 milliárdnál.
Az üzemi eredmény 3,51 milliárd svéd koronára gyarapodott 4,318 milliárdról, az (EBITDA) 6,578 milliárd koronára apadt 6,629 milliárdról, a forgalom 16 százalékkal 49,943 milliárd koronára emelkedett 43,033 milliárdról.
A nyereségességet egész évben terhelte a gyors terjeszkedés: az év végén 13 európai országban 1,2 millió ügyfélnek nyújtott a Tele2 széles sávú szolgáltatást, több mint kétszer annyinak, mint 2004 végén. Az utolsó negyedévben az összes szolgáltatásban egymillió volt az új ügyfelek száma Oroszországban, a balti országokban és Horvátországban. Továbbra is jól teljesített a már megdolgozott körzetek közül Közép-Európa: ott az EBITDA 100 százalékkal nőtt 2004-hez képest.
A terjeszkedés eredményeképp a megbízhatóbb - a beszámoló szerint "jelentősen nagyobb" - jövedelmezőséget csak 2007-re ígérik a cégnél.
2004-ben a Tele2 adózott eredménye, a korábbi könyvelési módszer szerint, 21 százalékkal 1,902 milliárd svéd koronára csökkent a 2003-as 2,396 milliárdról.
Az üzemi eredménye 49 százalékkal 2,789 milliárd svéd koronára emelkedett 1,866 milliárdról, a pénzforgalmi többlete (EBITDA) 16 százalékkal 6,618 milliárd svéd koronára gyarapodott 5,71 milliárdról, a forgalma 17 százalékkal 43,03 milliárd svéd koronára bővült 36,91 milliárdról.
Kapcsolódó cikkek
- A Tele2 eladta dán leánycégét a norvég Telenornak
- Tele2: Közép- és Dél-Európa rosszul szerepelt
- Tele2: veszteséget okozott a nagy piacmegdolgozás és a vezetékes üzletág
- Népszerű a modemes csatlakozás is
- Tele2: sokat költött marketingre
- A Tele2 megvette az E.ON távközlési leánycégét
- A Tele2 Csehországban a Radiokomunikace-é
- 2 forintos percdíjak a Tele2 kétéves születésnapja alkalmából
- Áprilisban olcsóbb betárcsázós internet a Tele2-től
- A Tele2 nem tartja jogosnak a Gazdasági Versenyhivatal bírságát
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.