XAPT Hungary Kft.: Nemzetközi díjak és elismerések
A megmérettetéshez a társaságoknak 2003. előtti alapításúaknak kell lenniük, és a vizsgált 3 éves referencia időszak kezdetén kevesebb, mint 5000 alkalmazottal kell rendelkezniük (2002. december 31.) az időszak végén viszont nem lehet kevesebb, mint 50 (2005. december 31.), és folyamatos foglakoztatási valamint bevételnövekedést kell felmutatniuk ezen időszak alatt. A lista a munkavállalók számának növekedésére koncentrál és a nyerteseket a Birch Index (alkalmazottak számának növekedése) alapján rangsorolják, amelyet a közgazdász David Birch szerkesztett a Massachusetts-i Technológiasi Intézetben (MIT), amely az abszolút munkahely növekedés és a relatív munkahely növekedés szorzata annak érdekében, hogy meghatározza a különféle méretű vállalkozások munkahelyteremtő erejét.
A 10. alkalommal kihirdetett 2006. évi listára első alkalommal kerülhettek fel az újonan csatlakozott EU tagállamokból. XAPT Hungary Kft. a viszgált 3 éves időszak alatt 400%-al növelte a foglakoztatást, és 239%-al a bevételét, 40 új munkahely létrehozásával. Ezzel az eredménnyel az év rangsorában a listán szereplő 111 informatikai szolgáltást nyújtó vállalkozás között az XAPT Hungary Kft. az 59-ik lett.
A Deloitte is közzétette ez évi Technology Fast 50 felmérésének eredményeit. A felmérésben 16 közép-európai ország vállalkozásait vizsgálják. Az évente megrendezésre kerülő versenyt a Deloitte nemzetközi tanácsadó cég Közép-Európa 50 legdinamikusabban fejlődő technológiai vállalkozásának elismerésére hozta létre. Ezen cégeknek az utóbbi öt év gazdálkodási eredményeit kell bemutatniuk.
A győzteseket a 2001–2005-ös időszakra jellemző százalékos árbevétel-növekedés alapján választják ki. A Technology Fast 50 esélyeseinek a következő feltételeknek kell megfelelniük: a 2001-es évtől kezdve legalább 50 000 euró árbevétellel és közép-európai székhellyel kell rendelkezniük, illetve olyan saját technológiával, amely jelentős mértékben hozzájárul az eredmény eléréséhez.
A Fast 50 listára összesen hét magyar cég került fel. A listán elfoglalt 11. helyével a második legjobb eredményt elért magyar cég az XAPT Hungary Kft. információ-technológiai cég, melynek fő tevékenysége a Microsoft Dynamics integrált vállalatirányítási rendszerek értékesítése, bevezetése, oktatása és vállalati igényeknek megfelelő testre szabása, továbbfejlesztése. Az XAPT a vizsgált 2001-2005 közötti öt év alatt több mint tízszeresére növelte árbevételét, éves átlagban 59,04 %-os növekedést ért el. Ezt az ütemet továbbra is tartja, a 2006. évre is 60% növekedést prognosztizál, mivel már október közepén átlépte az 1 mrd Ft árbevételt.
Kapcsolódó cikkek
- Az Acer a PC piac harmadik legnagyobb gyártója
- Új pr munkatárs a Sakkomnál
- Sun díjak a hazai partnervállalatoknak
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- Az Algotech a One on One Kommunikációt választotta
- Bonyodalmak a Telenor keleti részesedéseinél
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd eurót adna a holland Orange-ért
- Kilép a Dell az LCD TV üzletágból?
- Az Avnet Romániában terjeszkedik
- Új értékesési vezető az Oracle-nél
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.