Deutsche Telekom: 20 százalékkal csökkent a profit
A pénzforgalmi többlet (EBITDA) , 4,741 milliárd euró, 11,9 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 5,38 milliárdnál.
A nettó bevétel, 15,48 milliárd euró, 2,8 százalékkal haladta meg az egy évvel azelőtti 15,056 milliárdot.
A beruházások értéke 1,95 milliárd euró volt, 15,7 százalékkal több az egy évvel korábbi 1,686 milliárdnál.
Ezzel az első kilenc hónapban az adózott eredmény 12,3 százalékkal 4,029 milliárd euróra fogyatkozott a tavalyi első háromnegyed évi 4,595 milliárdhoz képest. Az EBITDA 6,5 százalékkal 14,378 milliárd euróra csökkent 15,383 milliárdhoz képest. A nettó bevétel 3,1 százalékkal 45,452 milliárd euróra nőtt 44,087 milliárdhoz képest.
Németországban a bevétel 2,7 százalékkal 24,733 milliárd dollárra csökkent, külföldön 11 százalékkal 20,719 milliárd euróra emelkedett.
Az első kilenc hónapban a vezetékes üzletágban a bruttó bevétel 5,9 százalékkal 16,402 milliárd euróra csökkent Németországban, és mindössze 1,6 százalékkal emelkedett külföldön, 2,096 milliárd euróra. Az ágazat pénzforgalmi többlete 10,1 százalékkal 6,519 milliárd euróra apadt.
A mobil üzletág bruttó bevétele 9,3 százalékkal 23,6 milliárd euróra nőtt az első kilenc hónapban az egy évvel korábbihoz képest, a pénzforgalmi többlete 1,2 százalékkal 7,32 milliárd euróra gyarapodott.
A vállalati megoldásokból a bruttó bevétel 2 százalékkal 9,282 milliárd euróra fogyatkozott a tavalyi első háromnegyed évhez képest.
A teljes ügyfélszám szeptember végén 52,345 millió volt, 5,7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel azelőtt.
A keskeny sávú vonalak száma Németországban 5,4 százalékkal, a Magyar Telekomnál 6,1 százalékkal, a Slovak Telekomnál 2,2 százalékkal, a T-Hrvatski Telekomnál is 2,2 százalékkal csökkent.
A széles sávú vonalak száma 36,5 százalékkal 10,587 millióra szaporodott, Németországban 29,6 százalékkal, külföldön 138,4 százalékkal 1,185 millióra gyarapodott.
A mobilügyfelek szeptember végén 91,571 millióan voltak, 8,9 százalékkal többen, mint egy évvel azelőtt. Németországban 7 százalékkal, az Egyesült Államokban 19 százalékkal, Horvátországban 20 százalékkal, Magyarországon 5 százalékkal nőtt a számuk.
Egész évre továbbra is 61,5-62,1 milliárd euró közötti teljes nettó bevételt és 19,2-19,7 milliárd euró közötti pénzforgalmi többletet vár - egyszeri tételek nélkül - a Deutsche Telekom, ez azonos az augusztusban csökkentett előrejelzésekkel.
Tavaly a Deutsche Telekom csoportszintű adózott eredménye 26,7 százalékkal 4,7 milliárd euróra emelkedett a 2004-es 3,7 milliárdról. Az EBITDA 3,7 százalékkal 20,1 milliárd euróra nőtt 19,4 milliárdról. A nettó bevétel 3,9 százalékkal 59,6 milliárd euróra gyarapodott 57,3 milliárdról. Németországban 3,2 százalékkal csökkent, külföldön ugyanannyival nőtt a bevétel.
Kapcsolódó cikkek
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd eurót adna a holland Orange-ért
- Negyedik hetében a sztrájk a Deutsche Telekomnál
- Nincs elmozdulás a Deutsche Telekomnál
- A ver.di elutasította Deutsche Telekom vezetésének újabb ajánlatát is
- Az oroszok keresik a beszállás lehetőségét a Deutsche Telekomba
- Már politikusok is követelik a Deutsche Telekom-konfliktus megoldását
- Kedden 16 ezren sztrájkoltak a Deutsche Telekomnál
- Kiszélesedett a sztrájk a Deutsche Telekomnál
- Péntektől sztrájk a Deutsche Telekomnál
- Deutsche Telekom - erőteljes első negyedévi profitcsökkenés
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.