Deutsche Telekom: 20 százalékkal csökkent a profit

MTI Sajtóadatbank, 2006. november 10. 08:52
A legnagyobb európai távközlési vállalat, a Deutsche Telekom csütörtökön 1,945 milliárd eurós adózott eredményt jelentett a harmadik negyedévről, 20,4 százalékkal kevesebbet a tavalyi harmadik negyedévi 2,442 milliárdnál.
A csoportot továbbra is nyomasztja, hogy a vezetékes üzletág ügyfélszáma továbbra is rohamos fogy, főleg Németországban, nem csak a mobil telefónia, hanem az alternatív szolgáltatók versenye miatt is. Ezért 2010-ig 5 milliárd eurós költségcsökkentést akarnak elérni, ebből 2 milliárd euró a terv a jövő évben, továbbá 3 milliárd eurós bevételre számítanak vagyonértékesítésből. 2008 végéig 32 ezer fővel akarják csökkenteni a létszámot Németországban - ebből 20 ezer állás a vezetékes ágazatban szűnne meg -, és utána is folytatják a leépítést. A nagysebességű internet-szolgáltatásban 5 ezer új munkahelyet létesítenek.

A pénzforgalmi többlet (EBITDA) , 4,741 milliárd euró, 11,9 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 5,38 milliárdnál.

A nettó bevétel, 15,48 milliárd euró, 2,8 százalékkal haladta meg az egy évvel azelőtti 15,056 milliárdot.

A beruházások értéke 1,95 milliárd euró volt, 15,7 százalékkal több az egy évvel korábbi 1,686 milliárdnál.

Ezzel az első kilenc hónapban az adózott eredmény 12,3 százalékkal 4,029 milliárd euróra fogyatkozott a tavalyi első háromnegyed évi  4,595 milliárdhoz képest. Az EBITDA 6,5 százalékkal 14,378 milliárd euróra csökkent 15,383 milliárdhoz képest. A nettó bevétel 3,1 százalékkal 45,452 milliárd euróra nőtt 44,087 milliárdhoz képest.

Németországban a bevétel 2,7 százalékkal 24,733 milliárd dollárra csökkent, külföldön 11 százalékkal 20,719 milliárd euróra emelkedett.

Az első kilenc hónapban a vezetékes üzletágban a bruttó bevétel 5,9 százalékkal 16,402 milliárd euróra csökkent Németországban, és mindössze 1,6 százalékkal emelkedett külföldön, 2,096 milliárd euróra. Az ágazat pénzforgalmi többlete 10,1 százalékkal 6,519 milliárd euróra apadt.

A mobil üzletág bruttó bevétele 9,3 százalékkal 23,6 milliárd euróra nőtt az első kilenc hónapban az egy évvel korábbihoz képest, a pénzforgalmi többlete 1,2 százalékkal 7,32 milliárd euróra gyarapodott.

A vállalati megoldásokból a bruttó bevétel 2 százalékkal 9,282 milliárd euróra fogyatkozott a tavalyi első háromnegyed évhez képest.

A teljes ügyfélszám szeptember végén 52,345 millió volt, 5,7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel azelőtt.

A keskeny sávú vonalak száma Németországban 5,4 százalékkal, a Magyar Telekomnál 6,1 százalékkal, a Slovak Telekomnál 2,2 százalékkal, a T-Hrvatski Telekomnál is 2,2 százalékkal csökkent.

A széles sávú vonalak száma 36,5 százalékkal 10,587 millióra szaporodott, Németországban 29,6 százalékkal, külföldön 138,4 százalékkal 1,185 millióra gyarapodott.

A mobilügyfelek szeptember végén 91,571 millióan voltak, 8,9 százalékkal többen, mint egy évvel azelőtt. Németországban 7 százalékkal, az Egyesült Államokban 19 százalékkal, Horvátországban 20 százalékkal, Magyarországon 5 százalékkal nőtt a számuk.

Egész évre továbbra is 61,5-62,1 milliárd euró közötti teljes nettó bevételt és 19,2-19,7 milliárd euró közötti pénzforgalmi többletet vár - egyszeri tételek nélkül - a Deutsche Telekom, ez azonos az augusztusban csökkentett előrejelzésekkel.

Tavaly a Deutsche Telekom csoportszintű adózott eredménye 26,7 százalékkal 4,7 milliárd euróra emelkedett a 2004-es 3,7 milliárdról. Az EBITDA 3,7 százalékkal 20,1 milliárd euróra nőtt 19,4 milliárdról. A nettó bevétel 3,9 százalékkal 59,6 milliárd euróra gyarapodott 57,3 milliárdról. Németországban 3,2 százalékkal csökkent, külföldön ugyanannyival nőtt a bevétel.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01