A VII. Unoka-Nagyszülő Informatikai Versenyt rendezték a hétvégén
A VII. Unoka-Nagyszülő Informatikai Versenyre a versenykiírás szabályai alapján a regisztráló párosok száma már verseny előtt egy hónappal elérte a maximális (122) létszámot. Díjazásban részesült: 1 első, 2 második, 3 harmadik legtöbb pontszámot elérő páros. Különdíjat kapott: a legidősebb és a legfiatalabb versenyző és a legtávolabbról érkezett is.
A VII. Unoka-Nagyszülő Informatikai Verseny statisztikái szerint a nagyszülők között több a nagymama 58%, az unokák között jóval több a kisfiú 57%. Érdekesség, hogy a versenyzők lakhely szerinti megoszlása szerint Nyugat-Magyarországról 24%, Kelet-Magyarországról 6%, Közép-Magyarországról 13%, Pest megyéből 57%-ka érkezett a versenyzőknek. A nagyszülők között 50-55 éves korig 15, 56-60 éves korig 34, 61-65 éves korig 25, 66-70 éves korig 23 és 71 éves kor felett 20 fő versenyzett. A legidősebb versenyző 79, a legfiatalabb 6 éves volt. A versenyen több nagycsalád is részt vett, néhány családból 3 versenyzőpáros is indult.
Kapcsolódó cikkek
- Saját közösségi portált indít a Coca-Cola a MySpace ellen
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- A szülők nem tudják, mit csinál a PC előtt a gyermekük
- E-petíció dönthetne a társadalmat érintő kérdésekről
- 200 millió Google Earth felhasználó
- Asus UMPC negyvenezerért
- 122 millió európai az interneten
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- Az Intel is beszáll az ultraolcsó laptopok piacára
- Új web2 szolgáltatás: Közösségi térkép
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.