Átalakítások a Deutsche Telekomnál

MTI Sajtóadatbank, 2006. december 1. 08:54
A Magyar Telekom fő részvényesének, a német Deutsche Telekom AG-nak (DT) a hónap közepén kinevezett új vezérigazgatója átalakítási és költségcsökkentési intézkedéseket vázolt csütörtökön. Elsősorban a vállalatóriás T-Com és T-Mobile nevű, azaz vezetékes és mobilszolgáltatói egységének közelítéséről beszélt, ehhez kapcsolódóan egy kiemelt felsővezetői állás meg is szűnik majd.
Az intézkedések mögött René Obermann takarékossági tervei, illetve a DT németországi piacvesztésének tapasztalatai állnak. A vezérigazgató a dolgozói kollektívának címzett levelében elsősorban a dologi költségekkel való spórolásra hívja fel a figyelmet. A hírek szerint részletes stratégiai elképzeléseit a jövő héten terjesztené elő a társaság felügyelő tanácsának.

A DT már korábban bejelentett jelentős leépítéseket vezetékes egységénél, a T-Com-nál. A több tízezres létszámkarcsúsítással a német sajtó szerint a vállalatnál részben a további leépítéseket akarja elkerülni. Ugyanakkor nyitott kérdés, mi lesz a bérek frontján, hiszen a bérköltségek a DT-nél a piaci átlag másfélszeresét érik el. Obermann elődje, Kai-Uwe Ricke évente 5 milliárd euróval szerette volna csökkenteni a munkaköltségeket.

A legnagyobb német és egyben európai távközlési vállalat korábbi vezérigazgatója november 12-én mondott le. A 43 éves René Obermann addig a konszern mobilszolgáltató vállalatának, a T-Mobile-nak az elnöke volt.

A vállalat 1,945 milliárd eurós adózott eredményt jelentett a harmadik negyedévről, 20,4 százalékkal kevesebbet a tavalyi harmadik negyedévi 2,442 milliárdnál. A DT az év eleje óta több mint másfél millió ügyfelet veszített a vezetékes telefonszolgáltatás piacán Németországban. Obermanntól mindenekelőtt a vezetékes szolgáltatás újbóli fellendítését és a szolgáltatások minőségének javítását várják. A nagyarányú elbocsátásokról már hónapok óta folynak a tárgyalások a szakszervezetek és a felügyelőtanács között.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01