Az internetszolgáltatásra volt a legtöbb ügyfélnek panasza 2005-ben
![](/download/viewattach/56428/1/40/preview-426115496.jpg)
A panaszok legnagyobb része a szolgáltatásminőséggel volt kapcsolatos, a minőségi kifogások pedig leginkább az internetszolgáltatást érintették. Ezer előfizetőből 362-nek volt panasza és ebből a szolgáltatók több mint kétszázötvenet el is ismertek.
A vezetékestelefon-szolgáltatásnál 1000 előfizetőre 226 minőségi panasz érkezett és a szolgáltatók szerint ezek közül 88 volt jogos, míg a kábeltelevíziós szolgáltatásnál 1000 főre 95 panasz jutott és ebből 70 volt jogos. A mobiltelefon-szolgáltatásnál 1000 ügyfélre alig több mint egy panasz jutott.
A minőségi panaszokat a leggyorsabban – átlagosan 18,45 óra alatt – a vezetékestelefon-szolgáltatók hárították el. A hibák orvoslása a mobiltelefonnál 22,7 órát, a kábeltelevíziós szolgáltatásnál 31,79 órát, az internetszolgáltatásnál 40,5 órát vett igénybe, a szolgáltatók adatai szerint.
A szolgáltatóktól származó adatok alapján készített NHH elemzés kiterjedt az ügyintézés elleni panaszokra is. Az elsősorban az ügyfélszolgáltatok felkészültségét jellemző mutató szerint a mobiltelefon-szolgáltatás volt a „legpanaszmentesebb”. Itt 1000 ügyfélre alig 0,67 panasz jutott, míg a kábeltelevíziós szolgáltatásnál 3, az internetszolgáltatásnál 9,5, a vezetékes telefonnál pedig 10.
A szolgáltatások rendelkezésre állását tekintve mind a négy terület 99 százalék feletti mutatóval rendelkezett 2005-ben, vagyis az ügyfelek az év során több mint 99 százalékban igénybe tudták venni az általuk előfizetett szolgáltatást. A legmagasabb rendelkezésre állást 99,73 százalékkal a vezetékes telefónia érte el, megelőzve a mobiltelefon-szolgáltatást (99,47 százalék), az internetszolgáltatást (99,27 százalék) és a kábeltelevíziós szolgáltatást (99,14 százalék).
Az új előfizetések létesítési ideje értelemszerűen a mobil szolgáltatásnál volt a legrövidebb – átlagosan 1 nap –, de itt nincs szükség elérés kiépítésére, elég a SIM kártyát aktiválni. Az új hozzáférés létesítése a vezetékestelefon-szolgáltatásnál átlagosan 11,6 napot, kábeltelevíziós előfizetés esetében 12,5 napot, internetszolgáltatás esetében pedig közel 14 napot vett igénybe.
A hírközlési szolgáltatóknak az elektronikus hírközlési szolgáltatás minőségével és a fogyasztók védelmével összefüggő követelményeit meghatározó 2004-es (345-ös) kormányrendelet alapján az általános szerződési feltételek között vállalniuk kell bizonyos szolgáltatás minőségi követelményeket. A vállalások teljesülését a szolgáltatóknak folyamatosan mérniük kell és a következő év január 31-ig nyilatkozniuk kell az NHH felé arról, hogy a cég megfelelt-e korábbi vállalásainak. Ezt a jelentést a szolgáltató köteles elérhetővé tenni az ügyfélszolgálatán, illetve honlapján. A jelentések megtalálhatóak a www.nhh.hu honlap „Piacfelügyelet/Nyilvántartások” menüpont alatt, illetve a https://www.nhh.hu/adatlap345/stat/statmenu.jsp linken.
A vállalások és az azok teljesüléséről szóló szolgáltatói jelentések alapján össze lehet hasonlítani a különböző szolgáltatókat általános jellemzőik alapján, és össze lehet hasonlítani az azonos szolgáltatást nyújtó szolgáltatókat az adott szolgáltatásra vonatkozó egyedi paraméterek alapján is.
A hazai hírközlési szolgáltatók tevékenységét az NHH éves piacfelügyeleti terve alapján folyamatosan ellenőrzi.
Kapcsolódó cikkek
- NHH - újabb lépések a hátrányos hűségszerződések ellen
- Húszmilliós bírságot kapott a Vodafone Magyarország
- Versenyszabályozást vezet be az NHH a műsorterjesztési piacon
- 2007 februárjában csökkennek a mobil végződtetési díjak
- NHH: Továbbra is kötelező lehetővé tenni a közvetítőválasztást
- Hálójog - A szolgáltatók felelőssége a túlterheléses támadás?
- Tévéműsorokat is kínáló internet-csomag a Deutsche Telekom-tól
- NHH: tovább erősödhet a verseny a szélessávú internetszolgáltatók között
- Nemzetközi konferencia a hírközlés-szabályozásról
- Négy-az-egyben kommunikációs szolgáltatást indít az Orange
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával
Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket.
Itthon is elérhetőek a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai, okosórái és fülhallgatói
Magyarországon is elérhetőek a Samsung legújabb, Galaxy AI erejével támogatott készülékei: a hajlítható Galaxy Z Fold6 és Galaxy Z Flip6 okostelefonok, a Galaxy Watch Ultra és Galaxy Watch7 okosórák, valamint a Galaxy Buds3 széria modelljei.
Közel négymillióra nőtt az 5G bázisok száma Kínában
Kínában mintegy 3,92 millióra nőtt az 5G bázisállomások száma idén június végére – olvasható a kínai ipari és informatikai minisztérium kedden közzétett kimutatásában.
Párizs 2024: A sportolók már a Galaxy Z Flip6 olimpiai kiadásával szerezhetnek életre szóló élményeket a játékokon
A 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok mintegy 17 000 versenyzője, valamint az Olympic family (olimpiai család) képviselői vehették át a Samsung Galaxy Z Flip6 olimpiai kiadását. A sportolók – napokkal a nagyszabású sportesemény kezdete előtt – a párizsi olimpiai és paralimpiai faluban, az Olympic rendezvous (Olimpiai találkozó) elnevezésű Samsung-kiállítótérben kapták meg készüléküket.
A Xiaomi bemutatta a MIX Fold 4 és a Xiaomi MIX Flip készülékeket
A pekingi ShouGang Stadion adott otthont a Xiaomi rendezvényének, amelyen Lei Jun, a társaság alapító-vezérigazgatója megtartotta 2024-es beszédét, bemutatva az új Xiaomi MIX termékcsaládot. A Xiaomi újabb innovációt valósított meg az összehajtható telefonok terén, köszönhetően a felhasznált anyagokra, a szerkezetre és a hálózati funkcionalitásra is kiterjedő technológiai fejlesztéseknek.