Közgyűlést tart a Magyar Telekom
A közgyűlési előterjesztés szerint az osztalékot 2007. január 12-től fizetik ki a részvényeseknek.
A társaság, bár az ősz folyamán is tett rá kísérletet, korábban azért nem tudta lezárni könyveit, s megtartani a 2005. évet lezáró rendes közgyűlést, mert a montenegrói leányvállalatánál vizsgálat folyt két tanácsadói szerződés kapacsán.
A Magyar Telekom a közgyűlés meghívójának kiadásakor közölte: bár a vizsgálat még nem zárult le, a vizsgálatot folytató független cég által tett megállapítások és következtetések alapján a montenegrói szerződéseket nem teljes egészében a vállalati előírásoknak megfelelően kötötték. Ezen felül a vizsgálat során nem sikerült elégséges bizonyosságot szerezni afelől, hogy a pénzéért a társaság megfelelő értéket kapott.
A Magyar Telekom 2005. évi gyorsjelentése a szerződések közül kettőt - 1,1 milliárd forint kifizetést - aktivált költségként tartalmazott. A vizsgálat megállapításai alapján a társaság megváltoztatta ezen szerződések számviteli kezelését és ezeket a kifizetéseket költségként számolta el, szintúgy az ezekhez kapcsolódó 0,2 milliárd forint esetlegesen felmerülő adófizetési kötelezettséget. Mindez az egyéb működési költségek 1,3 milliárd forintos növekedéséhez vezetett.
A különböző változások együttes hatása miatt a 2005. évre vonatkozó Nemzetközi Pénzügyi Jelentési Szabványok (IFRS) szerinti konszolidált működési eredmény a gyorsjelentéshez képest 1,776 milliárd forinttal 133,388 milliárd forintra csökkent, a nettó eredmény pedig 1,564 milliárd forinttal 78,564 milliárd forintra mérséklődött.
A társaság korábban közölte azt is, hogy már bevezetett bizonyos helyesbítő intézkedéseket a tanácsadói szerződések megkötésére vonatkozó ellenőrzési folyamatainak fejlesztésére, ideértve egy új irányítási modell bevezetését, a Crnogorsi Telekom igazgatósági tagjainak leváltását, illetve a vizsgálatok akadályozása érdekében adatok megsemmisítését kezdeményező dolgozók munkaszerződésének felbontását.
A Magyar Telekom igazgatósága korábban elfogadta Straub Elek vezérigazgató lemondását, és a posztra december 6-ával Christopher Mattheisent nevezte ki.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom egyszerűsíti a T-Systems üzletág szervezeti felépítését
- A Magyar Telekom refinanszírozza 34 milliárd forintnyi hitelét
- Magyar Telekom: további integráció
- Új vezető lesz a Crnogorski Telekom élén
- A Magyar Telekom elsőként épít ki új generációs IP-hálózatot Magyarországon
- Magyar Telekom: opciólehívások saját részvény állományból
- Magyar Telekom - 1,5 milliárd forint a KFKI korábbi tulajdonosainak
- A volt Matáv-vezér telekomos jövőképe
- Concorde: Vártnál jobb Magyar Telekom eredmény
- MTelekom: 14,3 százalékkal kisebb eredmény
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.