A SAP tavalyi éve: megcsalt remények
A számítógépprogramokból a licenszbevételek körülbelül 1,26 milliárd euróval járultak hozzá a termékbevételekhez az utolsó negyedévben, ez 7 százalékkal, változatlan valutaárfolyamokkal számolva 12 százalékkal több az egy évvel korábbi 1,18 milliárdnál. Így ezekből az éves bevétel körülbelül 3,1 milliárd euró volt, 11 százalékkal, változatlan valutaárfolyamokkal számolva 13,5 százalékkal több a 2005-ös 2,783 milliárdnál. A vállalati előrejelzés 15-17 százalékos éves növekedésre szólt.
Az elmaradást az okozta, hogy a korábbi fő növekedési területeken, az amerikai és az ázsiai földrészen a negyedik negyedévben nullára, illetve 2 százalékra csökkent az értékesítés növekedésének üteme a licenszekből, nem utolsó sorban az amerikai Oracle Corp. versenye miatt.
A cég egy részvényre jutó adózott eredménye 1,45-1,50 euró lehetett tavaly, a remélt "legalább 1,59 euró" helyett. A teljes bevétel tavaly körülbelül 9,43 milliárd euró volt, 11 százalékkal, változatlan valutaárfolyamokkal számolva 12 százalékkal több a 2005-ös 8,513 milliárdnál.
A SAP piaci részaránya az üzleti, vállalati számítógépprogramok szakterületén, a bevétel alapján, közel 60 százalékos a világpiacon, illetve kissé több mint 40 százalékos az Egyesült Államokban, az Oracle erős konkurenciája ellenére.
Kapcsolódó cikkek
- Növekvő licencbevételek a SAP-nál
- Kóka: két év alatt 40 szolgáltató központ jött létre
- HostLogic: SAP-ban az élen
- Szélesebb középvállalati réteget céloz az SAP új stratégiája
- A SAP harmadik negyedéve: ismét kétszámjegyű növekedés
- Az SAP a világ 100 legértékesebb márkája között
- SAP sikerek a kkv- piacon
- Az SAP világszinten piacvezető a vállalati informatikai megoldások területén
- SAP: Növekvő nyereség, de elmaradva a várakozásoktól
- A SAP első negyedéve: a bevétel jobban, a nyereség kevésbé nőtt a vártnál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.