A nagy visszatérés: Michael Dell újra a Dell élén
A Dell vezetésével működő cég 1997 és 2004 között a PC ipar egyik fő hajtóereje és nagy nyertese volt. A szárnyaló eredményekben Rollinsnak is része volt, mivel őt Michael Dell 1996-ban hívta meg a céghez és szorosan együttműködve végezték munkájukat. A vezérigazgatói helyet 2004-ben kapta meg Rollins, ám szinte azonnal túlzó profitkilátásokat tűzött ki maga elé. Ezek rendre nem teljesültek, majd a cég könyvelési botrányba keveredett. A bejelentés mindenféle előzmény nélkül jött, az IDC elemzői is meglepetésüket fejezték ki. A háttérben meghúzódó erővonalakat pillanatnyilag nem lehet átlátni, de akár rendben volt a könyvelés, akár nem, és hiába fűzte közeli munkakapcsolat és 10 együtt eltöltött év Rollinst Michael Dellhez, a számok önmagukért beszélnek, a Dell siralmasan teljesített a tavalyi évben és a vetélytársai, köztük a HP több területen megelőzték az eddig megkérdőjelezhetetlen piacvezetőt. A váratlan hírektől rendszerint ideges tőzsde most kedvezően fogadta a hirtelen bejelentést, a vállalat részvényei a hír hatására 4 százalékot emelkedtek.
Kapcsolódó cikkek
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- Új értékesési vezető az Oracle-nél
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- A Dell 8 ezres leépítésre készül
- 10 százalékos elbocsátás a Dellnél
- T-Online: PR-menedzseri kinevezés
- Mégis kémkedett a Dell után a HP?
- Peter Löscher a Siemens új elnök-vezérigazgatója
- Új ügyvezető az EMC Magyarországnál
- Új szolgáltatási üzletág vezető a Fujitsu Siemensnél
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.