Vizitdíj automata: csak fizető állomás vagy betegirányítás?

forrás Prim Online, 2007. február 2. 16:05
2007. február 15-től lép életbe a 300 forintos vizitdíj, az ország minden rendelőjében, a fekvőbeteg intézményekben pedig bevezetik a kórházi napidíjat. Az így befolyt összeg az intézményeknél marad, a szakrendelők és kórházak érdekeltek abban, hogy hosszú távú és költség-hatékony rendszert építsenek ki. A vizitdíj beszedésének adminisztrációja kötelező, de célszerű volna erre is olyan, komplex informatikai megoldást találni, amely nemcsak a díjak beszedését, hanem a betegellátást ill. a betegirányítás automatizálását is támogatja. Egy ilyen átfogó megoldást kínál az egészségügyi piac három szereplője a Meditcom, a Medical Systems Hungary és a Patient Media szakértő csapata.
A megoldás segítségével az automata nem csupán egy befizető állomás funkciót lát el, hanem integrálja a betegirányítási, a betegbehívó, a tájékoztatási és az elszámolási rendszerek működését, biztosítva ezáltal a gyorsabb és hatékonyabb betegellátást. A vizitdíj betegekre nehezedő terheit azáltal enyhítheti, hogy a betegek egy olyan szolgáltatást vehetnek igénybe, amely csökkenti a várakozást, és gördülékennyé teszi a betegek ellátásának adminisztrációját.

Dr. Zsolnai Gábor, a Meditcom Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a szakmai rendszerrel történő adatcserének köszönhetően, az ellátó személyzet mentesül a vizitdíj és egyéb fizető szolgáltatásokkal járó adminisztrációs terhektől. A komplex rendszer megoldja az OEP jelentési kötelezettségek egyszerű elkészítését, elvégzi a betegek azonosítását, a betegek megjelenési adatai már ekkor rögzülnek az orvos-szakmai rendszerben. A betegirányító funkció pedig automatikusan menedzseli az egyes szakrendelések várólistáját és az információkat továbbítja a kijelző rendszerre.

Az Országos Baleseti és Sürgősségi Intézetben már sikerrel tesztelték ezt az integrált vizitdíj-automata működését, Dr. Czermann Imre, az intézmény informatikai és módszertani osztályvezetője elmondta, hogy a vizitdíj automataigényét a kényszer szülte az OBSI-ban. „Az ötlet nem előzmény nélküli, hiszen a kontroll vizsgálatra érkező betegeink részére évek óta működik egy érintőképernyős, vonalkód leolvasó munkaállomás, mely egyszerűsíti a bejelentkezést. Évente 50 ezer friss sérültet látunk el, az ambuláns orvos-beteg találkozások száma 260 ezer körüli, az osztályainkon töltött "vendég-éjszakák" száma 100 ezer körüli érték.”

A szakember hozzátette, hogy naponta előfordul, hogy külföldi sérültek forintban, valutával vagy bankkártyával fizetnek, ilyenkor mindig feltorlódik a sor a kartonozó ablaka előtt. A vizitdíj bevezetése kapcsán folyamatosan pénz is kell majd kezelnie az intézménynek, mely minimum 5 új munkaerőt igényelne. Dr. Czermann Imre kiemelte, hogy egy automata valószínűleg nem lesz elegendő, de a tapasztalatok értékelése után a rendszerrel összeköthető egyszerűsített változat kifejlesztését is tervezik. Nagy előrelépés lesz, ha TAJ számok on-line ellenőrzése is megoldódik. Végül hozzátette: „Az automata egy eszköz arra, hogy a betegek irányítása gördülékenyebb legyen, így az irodai munka helyett a gyógyítással foglalkozhassunk. Számítunk a betegeink érthető indulataira is, ezért szerencsés, hogy egy masszív gép áll az előcsarnokban, így talán csökkenthető a feszültség a kartonozó pult körül vagy a rendelőkben. „

A MedSys 8 automata alkalmas az előírt vizitdíjak, kórházi napidíjak és egyéb fizető egészségügyi szolgáltatások díjainak automatikus befizettetésére, ezen túlmenően sorszámozott jegykiadásra, betegirányításra, betegtájékoztatásra és elektronikus kommunikációra az orvosszakmai rendszerekkel. A berendezés lézeres vonalkód- és chipkártya-olvasóval is rendelkezik, amivel a betegek azonosítása, jogosultsági szintjük ellenőrzése, a látogatási statisztikák is megvalósíthatók.

A vizitdíj befizetését a gazdasági rendszer is automatikusan regisztrálja, bevételként lekönyveli és valós pénztári bizonylatot, azaz számlát bocsát ki. A gazdasági rendszer ezen funkciója a medikai rendszerből is indítható, illetve gazdasági rendszer illesztés hiányában a medikai rendszer önmagában is képes nyugta előállítására. Az automata által kiadott befizetési bizonylat egyben a behívó-sorszám ellenőrző nyomtatványa is. Ennek hátterében működik a Meditcom-betegadminisztrációs rendszerrel összekapcsolt PatientMédia beteg-behívó és információs modul. Ez kezeli a betegek várólistáját és kijelzőkön megjeleníti a sorszámokat, a várakozási időben pedig hasznos egészségügyi, intézményi információkat közvetít a betegek felé.
Kulcsszavak: egészségügy Meditcom

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01