200 millió Vodafone ügyfél világszerte

forrás Prim Online, 2007. február 7. 11:45
A Vodafone Csoport igazi mérföldkőhöz érkezett a napokban, elérte a 200 milliós előfizetői számot. Ezzel az eredménnyel a Vodafone egy igazán exkluzív klub tagja lett, hiszen hasonló számokkal csak a Visa, a Citigroup és a Suez rendelkezik.
A Vodafone Csoport 5 kontinens 25 országában saját hálózattal, illetve 35 országában partnerszolgáltatók hálózatán keresztül van jelen, ezzel a világ legnagyobb cégei közé tartozik és egyben a világ vezető mobil telekommunikációs vállalata.
A telekommunikációs piac, illetve a Vodafone fejlődését is mutatja, hogy míg az első százmillió ügyfél megszerzése 15 év tevékenységének az eredménye volt, addig ezt követően csupán öt év kellett a 200 milliós határ eléréséhez. A növekedés egyértelműen a fejlődő piacoknak köszönhető, a kelet-európai, ázsiai és közel-keleti piacokon 14.4 %-kal nőtt egy év alatt a társaság előfizetői tábora.

Nézzünk a 200 millió mögé

ˇ    Kulcsfontosságú piacainkon a nők kevesebb hívást indítanak, mint a férfiak, viszont beszélgetéseik kb. 14 %-kal hosszabbak. 
ˇ    A nők átlagosan 98 sms-t küldenek havonta, míg a férfiak 84 sms-t írnak.
ˇ    A Vodafone ügyfelek 2006-ban összesen 224.404 billió percet telefonáltak, ez 35%-os növekedést mutat.
ˇ    A felhasználók 90%-a tekinthető aktívnak, azaz rendszeresen használják a mobiljukat. Ez az arány a havidíjas ügyfeleknél 99%, míg a feltöltőkártyás ügyfelek körében 87%.
ˇ    2006. december 31-én 32,5 millió Vodafone live! használó és 13,6 millió 3G használó volt a Vodafone országokban.
ˇ    A Vodafone call centerek 218 millió hívást fogadtak az elmúlt egy évben, ez azt jelenti, hogy közel 600.000 hívás érkezett be hozzájuk naponta.
ˇ    A Vodafone live!-on ma már több mint félmillió teljes hosszúságú számot lehet letölteni, ezenkívül több, mint 12.000 csengőhang és 300-nál is több játék található.
ˇ    A Vodafone több mint 1000 márkaképviseletet üzemeltet, naponta 550.000 vásárlót fogad a 35.000 bolti dolgozó.
ˇ    A Vodafone több mint egymillió eladott a 3G mobil adatkártyával büszkélkedhet, ezzel ezen a téren is piacvezető.

Már több mint 10 millió ügyfél regisztrált a Vodafone Passport szolgáltatásra, mellyel a Vodafone saját és a partnerhálózatain keresztül, kapcsolási díjak mellett hazai percdíjakon lehet telefonálni. Ez azt jelenti, hogy a roamingoló ügyfelek egyharmada veszi igénybe a 2005-ös bevezetés óta. Hetente több mint 150.000 ügyfél regisztrál a szolgáltatásra.

A Vodafone 7 országban – többek között Magyarországon is - elindította a Vodafone Otthon szolgáltatást, mely új alternatívát kínál, hiszen mind a vezetékes, mind a mobilszolgáltatás főbb előnyeit egyben biztosítja előfizetői számára.

2006-ban, a Vodafone és Kína első számú távközlési készülékgyártója öt évre szóló megállapodást írt alá, melynek értelmében a Huawei 3G mobiltelefonokat gyárt a Vodafone részére, melyet saját neve alatt hoz forgalomba.
A Vodafone szintén megállapodás kötött a Microsoft-tal, amelynek köszönhetően a két vállalat együttműködésben integrálja a Vodafone alkalmazásokat és szolgáltatásokat a Windows Mobile rendszerébe, amelynek eredményeként felhasználóbarátabbá válhatnak a mobiltelefonok menürendszerei.
A tavalyi év fontos eseménye a Google-lal történt megállapodás, amelynek keretében a Google és a Vodafone közösen fejleszti ki a világ egyik legnagyobb keresőjének mobiltelefonra optimalizált megoldását. A kereső hamarosan a Vodafone live! oldalain is elérhetővé válik.

A Vodafone globális sport szponzorációiban is váltott, 2007-től a Forma 1-ben szereplő McLaren Mercedes csapat kommunikációs partnere és névadó szponzora, a csapatot a kétszeres világbajnok Fernando Alonso és az eddigi tesztpilóta Lewis Hamilton erősíti.
Ezenkívül az UEFA Bajnokok Liga hivatalos partnere, az elmúlt években már megismert hivatalos mobilszolgáltatói státusz mellett.
Kulcsszavak: +céginfo Vodafone

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36