Nonstop programozóverseny: február 23-ig lehet jelentkezni
Ezután a regisztrált csapatoknak ötórás online selejtezőn kell részt venniük március 3-án. A mezőnyből az előválogatón legjobban teljesítő 30 csapat kap meghívást a 24 órás döntőbe.
Az ötezer eurós (körülbelül 1 millió 260 ezer forint) összdíjazású nonstop versenyen részt vevő háromfős csapatoknak a külvilágtól teljesen elzárva, 24 óra leforgása alatt kell megoldaniuk több összefüggő programozási feladatot, amelyeket idén a korábbi versenyek nyertes csapatai állítanak össze.
Az előző évekhez hasonlóan a megmérettetés ez évben is a felkészültség, a kreativitás, az állóképesség és legfőképpen a hatékony csapatmunka próbája lesz.
Az internetes előválogatóra tavaly minden eddiginél több, 309 csapat jelentkezett. A résztvevők 24 országból érkeztek, az európai csapatokon kívül többek között az Egyesült Államokból, Iránból, Indiából, Kínából és Bangladesből is.
A szervezők remélik, hogy a májusi versenyen az új indulók mellett régi ismerősöket is üdvözölhetnek.
Kapcsolódó cikkek
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
- Intel-technológiát oktatnak a BME-n
- Imagine Cup 2007 – Megvan a legjobb magyar csapat!
- Magyar a legjobb európai webkettes oldalak között
- Svéd siker a 24 órás programozó-versenyen
- Megkezdődött a VII. BME 24 órás Programozóverseny
- 13 éves lány nyerte az SMS gyorsasági versenyt
- Idén is nevezhetnek hazai alkotócsoportok az Epson Fotóművészeti Díjára
- Lezajlott a VII. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny előválogató fordulója
- A World Wide Web konzorcium tagja lett a Műegyetem
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.