Megint nem egyesül a Warner és az EMI
Milkovits Gábor, 2007. március 3. 09:49
Az EMI visszautasította a Warner 4,1 milliárd dolláros vételi ajánlatát, arra hivatkozva, hogy a felvásárlás nem szolgálná részvényesei érdekeit.
Az EMI hivatalos közleménye szerint az előfeltételekhez kötött egyesülés hosszadalmas bizonytalanságot eredményezne a piaci szabályozó testületek jóváhagyását illetően, valamint elfogadhatatlanul magas működési kockázattal járna egy a vállalat számára amúgy is kritikus időszakban. A döntéssel immár sokadszor hiúsul meg a világ harmadik és negyedik legnagyobb lemezkiadójának egyesülése, azóta, hogy a kérdés 2000-ben először napirendre került. A fő aggodalmat kétségtelenül az okozza, hogy a piaci szabályozó testületek monopolhelyzet kialakulásának veszélye miatt semmissé tehetik a világpiacon harmadik EMI-nak a negyedik Warner általi felvásárlását. Riasztó precedens, hogy tavaly az illetékes európai uniós bíróság megsemmisítette a Sony-BMG egyesülését jóváhagyó határozatot.
Az EMI legsikeresebb sztárjai között megtalálható Robbie Williams és a Coldplay is, míg a Warner-nél van szerződése például Madonnának és a Red Hot Chili Peppers-nek, azonban még ők sem tudták megmenteni a lemezkiadókat a kiábrándító teljesítménytől. Az utóbbi hetekben az EMI 5 héten belül másodszor módosította lefelé bevételi várakozásait, a Warner negyedéves profitja pedig 74%-ot zuhant. A két cég teljesítménye az általános tendenciákat tükrözi, hiszen csak az Egyesült Államokban 20%-kal csökkentek a CD-eladások az utóbbi 12 hónapban, a letölthető digitális zenék forgalmazása pedig nem kompenzál ekkora mértékű kiesést. Mindez a Warner szerint mindenképpen indokolttá teheti a konszolidációt, hiszen az egyesülés után jelentősen csökkenthetnék a költségeket, ugyanakkor az új cég sokkal több szerződött előadóból válogathatna.
Az EMI legsikeresebb sztárjai között megtalálható Robbie Williams és a Coldplay is, míg a Warner-nél van szerződése például Madonnának és a Red Hot Chili Peppers-nek, azonban még ők sem tudták megmenteni a lemezkiadókat a kiábrándító teljesítménytől. Az utóbbi hetekben az EMI 5 héten belül másodszor módosította lefelé bevételi várakozásait, a Warner negyedéves profitja pedig 74%-ot zuhant. A két cég teljesítménye az általános tendenciákat tükrözi, hiszen csak az Egyesült Államokban 20%-kal csökkentek a CD-eladások az utóbbi 12 hónapban, a letölthető digitális zenék forgalmazása pedig nem kompenzál ekkora mértékű kiesést. Mindez a Warner szerint mindenképpen indokolttá teheti a konszolidációt, hiszen az egyesülés után jelentősen csökkenthetnék a költségeket, ugyanakkor az új cég sokkal több szerződött előadóból válogathatna.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor tavaly megduplázta mobilnetes ügyfélkörét
- Őrzi pozícióit a kkv-piacon a Magyar Telekom
- Másodszor is az "Év Üzleti Partnerének" választotta a Noreget az IBM
- SAP: 34%-os növekedés a hazai kisvállalati ERP szektorban- díjazott partnerek
- Csökkentek a legnagyobb csehországi mobilszolgáltató bevételei tavaly
- Magyar Telekom: kisebb bevétel, veszteség 2011-ben
- Ötvenforintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Javult a GTS távközlési szolgáltató eredménye tavaly
- Megugrott tavaly a legnagyobb cseh internetes üzlet forgalma
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27