Túl a 30 milliárdon
A Compaq 1999 folyamán hirdette meg NonStop eBusiness stratégiáját, melynek célja a PC-szállítói képpel való végleges szakítás és a vállalatnak az internetvilág élvonalába történő emelése. Magyarországon minden tekintetben sikerült ezt az irányt megvalósítani, sőt több szempontból az anyavállalatot meg is előzni. A hazai Compaq bevételi struktúrájában mintegy 75 százalékot képviselnek a nagyvállalati (enterprise) termékek, megoldások és szolgáltatások. Ez a részarány jelentősen jobb, mint az anyavállalati átlag. A nagyvállalati piacon betöltött szerepet jól jellemzik a számok: a Compaq közel 30 százalékos részesedésével messze a legnagyobb rendszerintegrátor; vezeti a hazai Unix-piacot; a legnagyobb szervizszervezettel rendelkezik, mely 7x24x365 üzemmódban képes kiszolgálni ügyfeleit; Intel szerverei részesedése 32 százalék; egyedülálló helyzete a szuperszerverek és a Fault Tolerant rendszerek terén. Újabb 150 Alpha szerver kelt el, és az év közepén gazdára talált az 1000. 64 bites kiszolgáló is.
A Compaq kiemelt jelentőséget tulajdonít a szolgáltatásoknak. 1999-ben a Compaq mind a Professional Services (rendszerintegráció), mind a Customer Services (ügyfélszolgálat) terén jelentősen erősödött: számos kiváló szakember csatlakozott szakértői csapataihoz (Oracle Applications, SAP, Cisco, Microsoft, összességében több mint 50 fő), így nem meglepő az eredmények további javulása. A Professional Services üzletág immár 6, míg a Professional Services 10 országért felel a régióban.
A Compaq rendkívüli dinamikával növelte PC-piaci helyzetét is: az 1998. harmadik negyedévi 12 százalékról 1999 hasonló időszakára egyenletes növekedés után immár 20 százalékot meghaladó a részesedése, vagyis minden ötödik itthon eladott PC Compaq. E számok jelentősége akkor érthető meg igazán, ha a piac általános növekedéséhez viszonyítjuk azokat: a Desktop-piac például egy év alatt 13,9 százalékkal nőtt, miközben a Compaq 117,6 százalékkal növelte forgalmát. Kiemelkedően sikeresnek bizonyultak az év során meghirdetett kampányok: a DeskPro EP a legnépszerűbb vállalati PC, míg az év második felében piacra dobott Prosigniával egy új piaci szegmensben, a kis- és közepes vállalatok terén sikerült mind a no-name, mind más márkák rovására a részesedést növelni. Külön említést érdemel az internet-PC kampány, mely minden más, hasonló csomaggal jelentkező vállalatnál eredményesebbnek bizonyult. Meghirdetését követően rövid idő alatt 1000-es nagyságrendben került a fogyasztókhoz.
A hagyományos üzletek megvalósítása mellett 1999-ben jutott energia új, előremutató módszerek bevezetésére is: a Compaq májusi bejelentésétől az év végéig, minden előzetes várakozást felülmúlva, 120 millió forintos forgalmat realizált Compaq Depo nevű internetes számítástechnikai áruházával.
Kapcsolódó cikkek
- A HTCC tavalyi éve: meredek forgalomnövekedés és veszteség
- Tavaly 14 százalékkal nőtt a Dell nyeresége
- TvNetWork: 723 millió forint nyereség 2007-ben
- Check Point: rekord negyedéves és éves eredmények
- Noreg: az idén 500 millió forint bevétel
- Deutsche Telekom: 7 százalékos profitnövekedés a negyedévben
- A Samsung tartja nyereségszintjét
- A Getronics első féléve: több mint kétszeresére nőtt a veszteség
- GTS Datanet: 14%-os árbevétel-növekedés
- FreeSoft I. félév: megduplázott veszteség
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.