Kapós a digitális kamera Kelet-Közép-Európában
Az árnyomás különösen Magyarországon volt érezhető az elmúlt évben. Míg az eladott digitális fényképezőgépek száma 18 százalékos emelkedéssel túllépte a 300 ezret, az USA dollárban számított árbevétel gyakorlatilag változatlanul 63,4 millió dolláros szinten stagnált.
Még egyetlen szállító sem szerzett egyértelműen domináns pozíciót a digitális fényképezőgépek magyarországi piacán. Bár 2006-ban a három legnagyobb piaci szereplő (Olympus, Kodak, Canon) eladásai tették ki az értékesítési volumen több mint 48 százalékát, az első tíz szállító közül kilenc helyezése megváltozott az előző évi besoroláshoz képest, ami azt mutatja, hogy a cégek jócskán tudnak még javítani pozíciójukon az idén.
„A kormány pénzügyi gondjai és ennek politikai következményei erőteljes negatív hatást gyakoroltak a fogyasztói bizalomra és ezen keresztül a digitális fényképezőgépek értékesítésére 2006-ban” – mutatott rá Bacskó Gergely, az IDC Magyarország elemzője. „E tényezők hiányában sokkal gyorsabban nőttek volna hazánkban a fényképezőgép-eladások. A dolgok jelenlegi állása szerint sajnos 2007-ben is hasonló tényezők fogják alakítani a piacot.”
A digitális fényképezőgépek kelet-közép-európai piacáról készített negyedéves jelentésében az IDC alrégió és ország szerint közöl naprakész negyedéves adatokat, majd pedig árkategória, zoom, értékesítési csatorna, típus és felbontás alapján tovább bontja az egyes országok számait. Az így kapott részletes adatokból a jövőbeni dizájnt meghatározó technológiák és a szállítói stratégiák mellett a szállítások dinamikájára is fény derül. A jelentésben közölt adatok értékes segítséget nyújtanak a szállítóknak a lehetőségek azonosítása, termékeik és márkáik pozicionálása, valamint a várható piaci változásokra történő felkészülés terén.
Kapcsolódó cikkek
- Cisco Broadband Barométer
- IDC: a régiós közüzemi ágazati IT alakulása 2010-ig
- Oktatási fejlesztések és a magánfelhasználói kereslet tartják fenn a PC piac növekedését
- Digitális fényképezőgép piac: Növekvő eladások mellett esik az árbevétel
- Az mp3 lejátszók és a videokamerák végét jósolja a Nokia
- Adattárolás: az árak zuhannak, a forgalom és a kapacitás megugrik
- Megduplázódott a kamerás telefonok forgalma
- A kamerás mobilok rövidesen átveszik az olcsóbb digitális fényképezők helyét
- A brit kereskedők búcsút vesznek az analóg fényképezőgépektől
- Tavaly 27,2 százalékkal növekedtek a PC-eladások Kelet-Közép-Európában
Fényképezés ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.