Rekordteljesítményű virtuálisvalóság-szimulátor
A hatszög alaprajzú szoba az átalakítás után 16-szor nagyobb felbontású kép megjelenítésére lesz képes, mint eredetileg. Az új felszerelés magában foglal egy 96 grafikus feldolgozóegységet tartalmazó számítógépklasztert, 24 digitális projektort, egy nyolccsatornás audiorendszert, valamint hangsebesség fölötti mozgáskövető animációs eljárást alkalmaz. A létesítmény tulajdonosa, az Ames-i Iowa State Universityn működő Alkalmazott Virtuális Valóság Technológiák Központja (Virtual Reality Applications Center) többek közt a hadsereg következő generációs, pilóta nélküli légi járműveihez fejleszt vezérlő interfészt.
Az április 26-i demonstráción a rekordteljesítményű VR-szimulátor repüléstechnikai alkalmazásai mellett egyéb területeken való kiaknázási lehetőségei is bemutatásra kerülnek. Így például a C6-ban megtekinthető lesz 22 000 gén adatainak vizualizációja, a látogatók a virtuális térben ízelítőt kapnak a városi környezetben zajló harci kiképzésből, szemügyre vehetik a növényi fotoszintézis tudományos modelljét, egy atomerő-mikroszkóp adatainak kivetítését, és mérnökök mellett segédkezhetnek új terméktervek megjelenítésében. Ezeken kívül a közönség részt vehet egy trópusi szigetre tett virtuális utazásban, melynek keretében egy légpárnás siklóban repülhetnek a tenger fölött, illetve búvárruhát öltve meglátogathatnak egy hajóroncsot.
A megújult C6 nyilvános bemutatására a helyszínen zajló „Feltörekvő Technológiák Konferencia 2007” háromnapos szakmai rendezvényen kerül sor. Az esemény meghívott vendégelőadói közt a magyarul is megjelent Snow Crash (1992) c. regényéről ismert, Amesben élő Neal Stephenson tudományos-fantasztikus író is szerepel, aki a bemutató napján tart előadást.
Kapcsolódó cikkek
- Tízszer hosszabb üzemidejű akkumulátorok
- Fénnyel hajtogatható 3D-s csomagolást fejlesztettek ki
- Masat-1 - Idejének negyedét a Föld árnyékában tölti az első magyar műhold
- Az ókori világ földrajzát segít megismerni a Google új projektje
- Masat-1 - Az első magyar műhold a Föld árnyékában halad pályája egy részén
- A digitális technológia mentheti meg a kihalófélben lévő nyelveket
- Már elérhető a neten Európa legjobb gépi fordítóprogramja
- Japán tudósok megcsinálták az Avatar-robotot
- Sokoldalú LED-es megoldású kijelzők az LG-től
- Masat-1 - Pályára állt az első magyar műhold
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.