Az Ericsson első negyedéve: 27 százalékkal nőtt a profit
MTI Sajtóadatbank, 2007. április 27. 17:03
A svéd Telefon AB LM Ericsson, a világ legnagyobb távközlésiberendezés-gyártója csütörtökön 5,8 milliárd svéd koronás adózott eredményt jelentett az első negyedévről, 27 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 4,6 milliárdnál. Az eredmény 40 százalékkal elmaradt a tavalyi utolsó negyedévi 9,7 milliárdtól.
A szezonális ingadozásoktól eltekintve a cégnél idén is jó eredményekre számítanak - hangsúlyozták a vártnál jobban növekvő nyugat- és kelet-európai keresletet -, főként abból, hogy mind a vezetékes, mind a mobil távközlési forgalomban gyorsan nő a széles sávú, multimédiás szolgáltatások és az adatforgalom aránya. Az Ericssonnál úgy vélik, hogy a mobil hálózatokon az adatforgalom három-négy éven belül már meghaladja a hangforgalmat, miután az adatforgalom már tavaly is megháromszorozódott.
Az eredményhez hozzájárult, hogy a japán-svéd Sony Ericsson mobiltelefon-gyártó vegyes vállalat megkétszerezte az adózott eredményét, 254 millió euróra a tavalyi első negyedévi 109 millió euróhoz képest, és a világpiaci részaránya 2 százalékponttal 8 százalékra nőtt, 64 százalékkal több készüléket eladva, mint egy évvel korábban. A vegyes vállalat bevétele azonban csak 47 százalékkal gyarapodott, 2,93 milliárd euróra.
Az Ericsson becslése szerint a szolgáltatók mobiltelefonos ügyfeleinek száma az idei első negyedévben nettó 4,9 százalékkal 136 millióval 2,88 milliárdra nőtt világszerte, ezen belül a széles sávú, multimédiás szolgáltatások felhasználóinak száma 13 millióval, azaz 13 százalékkal 113 millióra gyarapodott. A széles sávú szolgáltatás a vezetékes forgalomban is rohamosan előretör: tavaly összesen 69 millióval, azaz 31,5 százalékkal 280 millióra nőtt a felhasználók száma világszerte, írták a negyedéves beszámolóban.
Az üzemi eredmény 23 százalékkal 8,2 milliárd svéd koronára emelkedett az egy évvel korábbi 6,6 milliárdhoz képest, és 33 százalékkal kevesebb volt a tavalyi negyedik negyedévi 12,2 milliárdnál.
A bevétel, 42,2 milliárd svéd korona, 8 százalékkal több volt az egy évvel azelőtti 39,1 milliárdnál, de 22 százalékkal kevesebb a tavalyi utolsó negyedévi 54,2 milliárdnál.
Az eredményhez hozzájárult, hogy a japán-svéd Sony Ericsson mobiltelefon-gyártó vegyes vállalat megkétszerezte az adózott eredményét, 254 millió euróra a tavalyi első negyedévi 109 millió euróhoz képest, és a világpiaci részaránya 2 százalékponttal 8 százalékra nőtt, 64 százalékkal több készüléket eladva, mint egy évvel korábban. A vegyes vállalat bevétele azonban csak 47 százalékkal gyarapodott, 2,93 milliárd euróra.
Az Ericsson becslése szerint a szolgáltatók mobiltelefonos ügyfeleinek száma az idei első negyedévben nettó 4,9 százalékkal 136 millióval 2,88 milliárdra nőtt világszerte, ezen belül a széles sávú, multimédiás szolgáltatások felhasználóinak száma 13 millióval, azaz 13 százalékkal 113 millióra gyarapodott. A széles sávú szolgáltatás a vezetékes forgalomban is rohamosan előretör: tavaly összesen 69 millióval, azaz 31,5 százalékkal 280 millióra nőtt a felhasználók száma világszerte, írták a negyedéves beszámolóban.
Az üzemi eredmény 23 százalékkal 8,2 milliárd svéd koronára emelkedett az egy évvel korábbi 6,6 milliárdhoz képest, és 33 százalékkal kevesebb volt a tavalyi negyedik negyedévi 12,2 milliárdnál.
A bevétel, 42,2 milliárd svéd korona, 8 százalékkal több volt az egy évvel azelőtti 39,1 milliárdnál, de 22 százalékkal kevesebb a tavalyi utolsó negyedévi 54,2 milliárdnál.
Kapcsolódó cikkek
- Ericsson: három lábon állás a stratégia
- Az Ericsson ajánlatot tett a Tandberg Television felvásárlására
- Az Ericsson norvég tartalomszolgáltatót venne
- Ericsson üzleti szolgáltatóközpont Lengyelországban
- Az Ericsson 36,0 milliárd svéd koronás adózás előtti nyereséget jelent a teljes évre
- Az Ericsson véglegesíti a Redback Networks felvásárlását
- Ericsson: negyedéves pénzügyi eredmények
- Az Ericsson olcsó készülékekkel akar tért hódítani
- Az Ericsson második negyedéve: csökkent a profit
- Az Ericsson 3,8 milliárd svéd koronáért megválik egységeitől
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új vezetőt kap az EIT InnoEnergy
Mikołaj Budzanowski lett az EIT InnoEnergy Közép-Európa új vezérigazgatója. A 2025 januárjában hatályba lépő stratégiai kinevezés célja, hogy a fenntartható energetikai fejlesztések mellett elkötelezett szervezet növelje a szerepét a tiszta technológiák közép-európai elterjesztésében és felgyorsítsa az energetikai átmenetet ebben a régióban.
2024. december 18. 18:20