SPSS adatbányászati és adatelemzési konferencia - ötödször
Az Enterprise Feedback Management (EFM) nevű új programterméket, illetve módszertant részletesebben Nick Read, az SPSS UK (angliai iroda) munkatársa ismertette. Hangsúlyozta, az egyre élesedő piaci verseny közepette a vállalatok csak úgy tarthatják meg ügyfeleiket, ha azok viselkedése mellett az illető termékhez/alkalmazáshoz/szolgáltatáshoz való hozzáállásukat is ismerik. Ezekben segít az EFM. Az SPSS Hungary képviselője, Cseh Zoltán előadásában prediktív programeszköz (SPSS Predictive Marketing) használatán keresztül, példákkal illusztrálva mutatta be a szerinte hazánkban még mindig új területet jelentő üzleti előrejelzés és optimalizáció lehetőségeit.
A konferencia résztvevői kézhez kapták az SPSS for Windows professzionális asztali adatelemző és riportkészítő programcsomag legfontosabb újdonságait tartalmazó információs füzetet. Ennek a szoftvernek a legújabb változata a 15-ös; jelenleg 14 modul tartozik hozzá, 12 olyan tulajdonsággal rendelkezik (köztük a hatékony adatmenedzsment, adatok egyszerű, szöveges megjelenítése, adattisztítás, Oracle, DB2, MS SGL és MS Access kapcsolatok, hatékonyság-növelés összetett elemzéssel és modellalkotással, több különböző szintű eszköz a profi adatkezeléshez stb.), amellyel a felhasználó növelheti riportjai minőségét, javíthatja elemzési sebességét.
Az SPSS Clementine nevű adatbányászati eszközével foglalkozó szekcióban szó esett a legfrissebb adatbányászati felhasználásokról, a szövegbányászatról (text mining) és a web miningról. Az utóbbi évek fejlesztései vezettek az adatbányászat legújabb és legkülönlegesebb felhasználásához, szöveges tartalmak és a webhasználat elemzéséhez. Ez a két adatbányászati módszer az ügyfél információk - korábban alig használt - új forrásait nyitja meg, a kérdőíves felmérések és a weboldalak látogatásakor keletkező napló (weblog) szöveges adatainak elemzésével. Ezen adatok elemzésbe való bevonása mélyíti és gazdagítja a korábbi adatbányászati elemzésekkel feltárt összefüggéseket.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.