SPSS adatbányászati és adatelemzési konferencia - ötödször

Kovács Attila, 2007. május 8. 17:36
Minden korábbinál nagyobb részvétellel (közel 120 fő) és több előadással (16) tartották meg ma Budapesten az ötödik magyarországi SPSS adatbányászati és adatelemzési konferenciát. Az SPSS Hungary egész napos rendezvényén délelőtt egy, délután két szekcióban (Clementine és Predictive Applications, illetve SPSS és Dimensions) folyt a munka.
A világ vezető statisztikai és adatelemző szoftver szállítója eddigi és jövőbeni tevékenységéről, "Past, present, future" címmel tartott nyitó előadást Jack Noonan, az SPSS Inc. elnök-vezérigazgatója. Néhány fontosabb megállapítását emeljük ki. Az amerikai szoftveres cég az elmúlt 14 évben 23 céget vásárolt fel, árbevételének kétharmada ma már a kereskedelem ágazatból származik. Versenytársaihoz képest az SPSS tevékenységét az alkalmazó (nagy) vállalatoknál az emberi adatokra való összpontosítás, az úgynevezett "360 fokos ügyfélnézet" jellemzi. Kiemelte, az SPSS találta ki és vezette be a "vállalati visszajelzés- menedzsment" fogalmat. Ma minden SPSS eszköz fő újdonsága, a programozhatóság mellett, a skálázhatóság és integrálhatóság. A termékek támogatják a nagyvállalati prediktív analitikus folyamatokat. A jövőben a prediktív adatelemzés kerül előtérbe az ügyfelek elégedettségét mérő, az ügyfélmegtartást szorgalmazó nagyvállalatoknál. Ebben segítenek, ezt célozzák az SPSS új, illetve a jövőben megjelenő termékei.

Az Enterprise Feedback Management (EFM) nevű új programterméket, illetve módszertant részletesebben Nick Read, az SPSS UK (angliai iroda) munkatársa ismertette. Hangsúlyozta, az egyre élesedő piaci verseny közepette a vállalatok csak úgy tarthatják meg ügyfeleiket, ha azok viselkedése mellett az illető termékhez/alkalmazáshoz/szolgáltatáshoz való hozzáállásukat is ismerik. Ezekben segít az EFM. Az SPSS Hungary képviselője, Cseh Zoltán előadásában prediktív programeszköz (SPSS Predictive Marketing) használatán keresztül, példákkal illusztrálva mutatta be a szerinte hazánkban még mindig új területet jelentő üzleti előrejelzés és optimalizáció lehetőségeit.

A konferencia résztvevői kézhez kapták az SPSS for Windows professzionális asztali adatelemző és riportkészítő programcsomag legfontosabb újdonságait tartalmazó információs füzetet. Ennek a szoftvernek a legújabb változata a 15-ös; jelenleg 14 modul tartozik hozzá, 12 olyan tulajdonsággal rendelkezik (köztük a hatékony adatmenedzsment, adatok egyszerű, szöveges megjelenítése, adattisztítás, Oracle, DB2, MS SGL és MS Access kapcsolatok, hatékonyság-növelés összetett elemzéssel és modellalkotással, több különböző szintű eszköz a profi adatkezeléshez stb.), amellyel a felhasználó növelheti riportjai minőségét, javíthatja elemzési sebességét.

Az SPSS Clementine nevű adatbányászati eszközével foglalkozó szekcióban szó esett a legfrissebb adatbányászati felhasználásokról, a szövegbányászatról (text mining) és a web miningról. Az utóbbi évek fejlesztései vezettek az adatbányászat legújabb és legkülönlegesebb felhasználásához, szöveges tartalmak és a webhasználat elemzéséhez. Ez a két adatbányászati módszer az ügyfél információk - korábban alig használt - új forrásait nyitja meg, a kérdőíves felmérések és a weboldalak látogatásakor keletkező napló (weblog) szöveges adatainak elemzésével. Ezen adatok elemzésbe való bevonása mélyíti és gazdagítja a korábbi adatbányászati elemzésekkel feltárt összefüggéseket.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01