Erőszak internetes játék miatt

MTI Sajtóadatbank, 2007. május 13. 07:29
Előfordulhat, hogy a játék valóban erőszakot szül, ám nem egészen úgy, ahogy azt pszichológusok, vagy játékosok elképzelték - olvasható a 1UP játék-hírportálon.
A mexikói Bruno Carson, aki a World of Warcraft elnevezésű közösségi szerepjátékban vett részt, nemrég jelentette a rendőrségnek, hogy három férfi betört a lakásába, baseballütőkkel összeverték, a számítógépét pedig szétverték. Az ok: Carson többször is "megölte" az egyik támadó feleségének "karakterét" a World of Warcraft játékban.

Ilyenkor a szóban forgó "karakter" feléled ugyan azon a helyen, ahol meghalt, ám vissza kell gyalogolnia a temetőtől "szellemformában", ami rendkívül unalmas és vereségérzetet keltő művelet. Ráadásul az "áldozat" csak csekélyke életerővel "támad fel", így újra és újra könnyen meg lehet ölni, elrontva a másik fél szórakozását.

Az ilyen és ehhez hasonló incidensek elkerülésére sokféle megoldás létezik, ám a hölgy férje azt választotta, hogy személyesen számol le az illetővel, miután az utóbbi volt olyan ostoba, hogy megadta a lakcímét, amikor a játékon belül őt, a "rosszindulatú" játékost felkeresték. Az eset példa arra, hogy az internet anonimitása a valóságban nem jelent mindig védelmet.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?

2024. július 26. 13:59

Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY

2024. július 24. 13:59

Akár 50% időmegtakarítást jelenthet a PS szinte érintésmentes könyvelési megoldása

2024. július 16. 16:29

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55