Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google

Genda Csongor Zoltán, 2007. május 15. 18:42
A Google nemrég egy olyan eljárás szabadalmaztatását kérvényezte az Egyesült Államokban és Európában, melynek lényege az internetes játékosok megfigyelésén alapuló reklámszórás volna.
Nem kis felháborodást váltott ki az amerikai keresőóriás legújabb szabadalmi kérelme, amelyben azt részletezi a vállalat, miként lehetne profitálni az online játékosok szokásainak kielemzéséből. A leírás szerint pszichológusokkal készíttetnék el a játékosok jellemrajzát tartalmazó profilokat, és ezek alapján következtetnének a megfigyeltek személyiségére, és hogy pontosan mik iránt is érdeklődnek a tesztalanyok. Ezen ismeretek birtokában aztán célzott reklámokkal lehetne bombázni őket. A Google szerint az olyan online game-ek mint a Word of Warcraft vagy a Second Life a legalkalmasabbak az efféle pszichológiai profilok elkészítésére. A vállalat azonban nem csak a PC-s játékok felhasználóit figyelné meg, hanem az internetkapcsolattal rendelkező konzoltulajdonosokat is.

Az ily módon begyűjtött adatokból aztán meg lehetne állapítani, hogy mire is van szükségük a játékosoknak. Így például, ha valaki sokat beszélget a csapattársaival, akkor érdemes volna mobilreklámmal bombázni őt, ám ha egy játékos több mint két órát tölt a gép előtt, akkor minden bizonnyal megéhezik, és örülne egy étvágygerjesztő óriáspizzának.
A Google képviselői közölték, hogy egyelőre nem tervezik az elképzelés gyakorlatba ültetését, és elmondták, hogy csupán egy távlati tervről van szó, ám a megnyugtatás ellenére a fogyasztóvédők felháborodottságuknak adtak hangot.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át

Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel.  Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.

2024. december 21. 12:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32