IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
A hazánkban immár hatodik egymást követő évben megrendezett eseményen a résztvevők Arun Chanrdamohantól, az IDC CEMA vertikális piaci vezető elemzőjétől hallhattak a magyarországi és európai tárolóbeszerzéseket meghatározó elsődleges tényezőkről, a főbb megoldástípusokról, illetve ezeket közelebbről megvizsgálva a tárolómegoldás kiválasztását vezérlő irányelvekről és a tárolószállítókkal folytatott együttműködésekről.
Jens Leischner, a SANBoard végfelhasználói szervezetet alapítója, előadásában beszélt a tárolóinfrastruktúra leggyakoribb problémás pontjairól, a költségeket, a növekedést és a komplexitást középpontba állítva felvázolta azt a proaktív adattárolási stratégiát, amely rugalmasan képes igazodni a cég növekedéséhez, a hatósági követelményekhez és a technológiai fejlődéshez
A gyártók oldaláról több cégtől is hallhattak a résztvevők előadásokat:
Zeisel Tamás a Cisco mérnök tanácsadója előadásában a hálózat új szerepéről az adatközponti architektúrában beszélt. Az infrastruktúrát konszolidációval és virtualizációval egyszerűsítő és az üzletmenet folytonosságát is növelő intelligens hálózati környezet az új adatközpont valamennyi komponensét összekapcsolja egymással. Ez a hálózat koherens, felügyelhető architektúra alapján kapcsolatot teremt a szerverek, a tárolótömbök és a szolgáltatások között, és segít elérni a rugalmasság, az automatikus működés kívánt szintjét.
Nagy Barnabás a HP adattárolási üzletágának vezetője bemutatta az adatközponti sebességváltást, hangsúlyozva az automatizálás és biztonság fontosságát, a robbanásszerűen növekvő adatmennyiség keletkezését a világon, valamint az információk megfelelő tárolását és szükség esetén sikeres, gyors visszaállításának jelentőségét.
Pulai András (Symantec) és Módly Zoltán (SUN) közös előadásában bemutatta, hogyan üzemeltethető egy konzolról különböző diszk-alrendszerek és operációs rendszerek diszkmenedzsmentje,, hogyan valósítható meg a pillanatokon belüli helyreállítás fájlrendszeren belüli pillanatfelvételek segítségével, hogyan hozhatunk létre allokációs és relokációs szabályokat fájlrendszereken belül, illetve hogyan mozgathatunk adatokat pillanatok alatt akár különböző operációs rendszerek között.
Szarka Attila az APC rendszermérnöke a adatközpontokba tervezett jövő hűtési megoldásait mutatta be előadásában. Részletezte, milyen trendek és feltételek befolyásolják a hűtést az adatközpontokban, milyen problémák merülhetnek fel a tradicionális hűtési rendszereknél, milyen kihívásokat támasztanak az új eszközök/ szerverek, illetve milyen választ kell ezekre adnia az adatközpontok vezetőinek.
Marek Sweriad, a VMware Global Inc. Channel Manager-e előadásában a fő hangsúlyt a virtualizációra, annak hatalmas előnyeire illetve hasznosságára helyezte.
Molnár Zoltán, a Delta Elektronik vezető rendszermérnöke előadásában a tároló és adatközpontok nyújtotta megoldásokról beszélt, mint a konszolidált adattárolás, magas rendelkezésre-állású-, és katasztrófatűrő rendszerek, illetve a virtuális kiszolgáló farmok alapkövéről. Bemutatta előadásában, a felhasználóknál e területen szerzett tapasztalatait, fejlesztési irányokat, valamint számos esetben megfogalmazott és teljesített igényeket.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.