Nincs elmozdulás a Deutsche Telekomnál
Továbbra sincs elmozdulás a Deutsche Telekom és a ver.di szakszervezeti szövetség munkaügyi konfliktusában: a vezetés, hétvégén elutasított javaslata óta nem terjesztett elő újabbat, az alkalmazottak folytatják május 11-e óta tartó sztrájkjukat.
A német ver.di szakszervezeti szövetség a hétvégén elutasította Deutsche Telekom (DT) újabb tárgyalási ajánlatát. A ver.di főtárgyalója szerint - aki a Handelsblatt keddi számának nyilatkozott - örömteli, hogy a cég a kompromisszumos megoldásban gondolkodik, de az, amit legutóbb tárgyalási alapként ajánlott, nem jelent kompromisszumot. Pénteken a cég humán erőforrás igazgatója a rosszabb munkafeltételekért és bércsökkenésért cserébe "esély és kockázatmegosztást" emlegetve azt ajánlotta fel, hogy a cég és a munkavállalók osszák meg a jót és rosszat egyaránt, vagyis, ha majd a DT-nek "jobban megy" a dolgozók is jobban részesednek majd a nyereségből.
A ver.di szerint ezzel a vezetés nem tenne egyebet, mint a céges kockázatokat is a dolgozókra hárítaná át, és ez számukra nem elfogadható.
A ver.di ezzel szemben azt ajánlotta, hogy fontolják meg a bérek öt százalékának mozgatását az éves előirányzatok teljesüléséhez kötve, erre az ajánlatra azonban nem érkezett érdemi válasz.
A Deutsche Telekom (DT) vezetősége közölte a múlt pénteken: végrehajtja a tervezett átszervezést július 1-jétől, dacára az emiatt már hetek óta tartó sztrájkoknak. A német munkajog szerint az új alkalmazási feltételeket a szakszervezeteknek is jóvá kell hagyniuk, de ez utóbbiak képviselői egyszerűen távoztak nemrég a tárgyalóasztaltól. A DT ugyanis nem csupán új szervezeti egységet szeretne létrehozni, hanem - cserébe azért, hogy 2010-ig nem épít le létszámot - két és fél éven át a mostaninál 12 százalékkal kisebb bérért és heti 34 óra helyett 38 óráig akarja dolgoztatni az ügyben érintett embereit, mintegy 50 ezer alkalmazottat.
A Deutsche Telekom mintegy 11 ezer alkalmazottja május 11-én lépett országszerte sztrájkba. A csoport vezetése a cég különböző szolgáltatásait egy új, egységes és külön számlán kezelt vállalatba, a T-Service-be szervezné ki, és oda helyez át mintegy 50 ezer alkalmazottat kedvezőtlenebb feltételek mellett. A DT pénzügyi vezetője közölte, hogy 2010-ig 900 millió eurós megtakarítást szeretne elérni. A vállalat idei első negyedévi eredménye 58 százalékkal romlott, mivel egyre nagyobb számban távoznak vezetékes szolgáltatásának előfizetői.
A változtatásokat a belső piac visszaesésével, mindenekelőtt a vezetékes szolgáltatások veszteségeivel, a költségcsökkentés szükségességével indokolta a vállalatvezetés. Az átszervezést eredetileg is július 1-jétől akarták életbe léptetni.
Kapcsolódó cikkek
- Negyedik hetében a sztrájk a Deutsche Telekomnál
- A ver.di elutasította Deutsche Telekom vezetésének újabb ajánlatát is
- Az oroszok keresik a beszállás lehetőségét a Deutsche Telekomba
- Már politikusok is követelik a Deutsche Telekom-konfliktus megoldását
- Kedden 16 ezren sztrájkoltak a Deutsche Telekomnál
- Kiszélesedett a sztrájk a Deutsche Telekomnál
- Péntektől sztrájk a Deutsche Telekomnál
- Deutsche Telekom - erőteljes első negyedévi profitcsökkenés
- A ver.di vállalati ügyfeleinél "fogja meg" a Deutsche Telekomot
- Szolidárisak a Deutsche Telekom vezetői
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.