Egyre több internetfelhasználó, egyre nagyobb forgalom
Szekfű Balázs, a Carnation ügyvezető igazgatója hasonlóan látja a jövőt: előrejelzésük szerint egy év múlva 778, 2002-ben pedig több mint 1,7 milliárd forint lesz a magyarországi elektronikus kiskereskedelmi forgalom. Az elektronikus kereskedelem fejlődése azonban nagyban függ attól is, hogy milyen ütemben bővül az internet-előfizetők jelenleg mintegy 110 ezres tábora.
Csizmadia Csaba, a jelenleg 15 ezer modemes és 320 bérelt vonalas előfizetővel rendelkező, a piacon a harmadik legnagyobb szolgáltató, a GTS DataNet Távközlési Kft. marketing- és értékesítési igazgatója úgy vélte, hogy a magán-előfizetői szegmensben 50-70, míg az üzletiben 100 százalékos növekedés várható az idén.
Martin-Kovács Miklós, a 30 ezer előfizetővel bíró második legnagyobb szolgáltató, az Elender Informatikai Rt. tartalomfejlesztési igazgatója szerint az elfőzetők tábora az idén megduplázódik. Ezzel szemben Vince Mátyás, az 52 ezer előfizetőt kiszolgáló piacvezető Matávnet ügyvezető igazgatója úgy véli, hogy a növekedés csak 60-80 százalékos lesz 2000-ben.
Az internetfelhasználók száma az előfizetőkénél jóval nagyobb, a szakértők szerint elérheti az 500-600 ezres számot. A potenciális internetezők, tehát azok tábora, akiknek már ma sem kell semmit sem vásárolniuk ahhoz, hogy csatlakozzanak a világhálóra, pedig mintegy 1 milliós. Idetartoznak például a főiskolások és az egyetemisták. Feltételei vannak a magán-előfizetők gyarapodásának. A szakértők ezzel összefüggésben például a telefondíjak magas voltát és a tartalomszolgáltatások hiányosságait említették, s azt, hogy a gépek még mindig drágák egy átlagos magyar felhasználó számára.
Ma már több elemző is úgy véli, hogy az internetes piacon megtörtént az áttörés. Ennek bizonyítékául megemlítik, hogy egyre több elektronikus bolt nyílik, egyre nagyobb választékkal. A Carnation felmérése szerint tavaly év végén több mint 100 magyarországi cég kínált terméket és szolgáltatást a világhálón keresztül. A termékeladásokon belül a könyv és a CD 26, a zene 15, az értékpapírok és tőzsdei szolgáltatások 13, az irodai eszközök 10, az elektronikai termékek és ajándéktárgyak pedig 8-8 százalékot tettek ki. Szekfű Balázs szerint az internetes kereskedelemmel együtt nő majd az on-line reklámipar várható forgalma is: a Carnation előrejelzése alapján az idén 730 millió, jövőre 1,4 milliárd, két év múlva pedig 2,3 milliárd forintot költenek Magyarországon az elektronikus kereskedelmi reklámra.
Kapcsolódó cikkek
- Új korszak a Seagate és a merevlemezipar számára?
- Miniszter on-line
- New Yorkban több az internethasználó, mint egész Afrikában
- A jövő internete
- A Humansoft és a Codra képzőművészeti és színházi estéje
- Vége az e-kereskedelem amerikai dominanciájának?
- A Nasdaq újra átlépi a négyezres határt?
- Növelte mobilkészülék-eladásait az Ericsson
- Nő az internetes vásárlási kedv Magyarországon
- Átrendeződhet a PC- és a telefonkészülék-piac
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.