Regionális központot nyit Debrecenben a BT
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter sajtótájékoztatón Debrecenben elmondta: a BT szolgáltató központja összesen 400-500 munkahelyet teremt az országban, ebből 200-at Debrecenben. A miniszter bejelentette, hogy a minisztérium tárgyalásokat folytat négy nagybefektetővel, és újabb ezer munkahely jöhet létre Debrecenben és környékén.
Kóka János szerint Magyarországon az 1990-es években a gépkocsiipar, a 2000-es évek elején az elektronikai ipar települt meg, 2010 felé közeledve pedig a BT-hez hasonló szolgáltatások és megújuló energiaipar jelenti a fejlesztéseket. Eddig körülbelül 14 ezer munkahelyet hozott az országba a szolgáltató szféra, s ez az elkövetkező három-négy évben megduplázódik - tette hozzá a tárcavezető.
A debreceni fejlesztések kapcsán Kóka János fontosnak nevezte, hogyan tudnak összefogni pártállástól függetlenül. "Én ebben partnere vagyok Debrecennek, partnere vagyok Kósa Lajosnak" - mondta.
Kósa Lajos, Debrecen polgármestere kulcskérdésnek nevezte a magas hozzáadott értéket képviselő cégek és szolgáltatások letelepítését. Debrecen fideszes polgármester szerint ebben a város és a kormány politikája erősíti egymást, jó a kapcsolat a gazdasági minisztériummal. Kósa Lajos elmondta azt is: Debrecen úgy módosítja helyi iparűzési adórendeletét, hogy az ne sújtsa a magas hozzáadott értéket előállító iparágakat, szolgáltatásokat.
Kóka János - mint hozzátette - maga is támogatja az ilyen fajta elmozdulást az adópolitikában. "Ezen iparágak a magyar gazdaság felzárkózásának zálogai" - fűzte hozzá Kósa Lajos.
Luca Zappia, a BT Global Services regionális stratégiai és üzletfejlesztési igazgatója hangsúlyozta: elsősorban a magasan képzett helyi munkaerő miatt döntöttek Debrecen mellett, de kulcsfontosságú számukra a városnak a közép-kelet-európai piacokhoz való földrajzi közelsége is.
A BT új regionális üzleti támogató központja várhatóan júliusban mintegy 60 fővel kezdi meg működését Debrecenben. A beruházás két éven belül 200-250 új munkahelyet teremt a városban. Az új központ feladata a BT különböző részlegeinek főbb ügyfeleinek támogatása a kereskedelmi tevékenységektől kezdve a technológiai, termékfejlesztői feladatokon át az ügyfélszolgálatig. A világcég debreceni központja angolul jól beszélő mérnököknek és gazdasági végzettségű munkatársaknak ad lehetőséget a pályakezdőktől egészen a vezetői szintekig.
A BT a világ egyik legnagyobb kommunikációs szolgáltatója és megoldásszállítója, amely több mint 170 országban van jelen. A 2007. március 31-én zárult pénzügyi évben a BT-csoport összes bevétele 20.223 millió angol font, adózás előtti eredménye pedig 2.495 millió angol font volt.
Kapcsolódó cikkek
- Lehetőség vagy kényszer? - Interjú Szűcs Zoltánnal, az AAM vezérigazgatójával
- Jó évet zárt a British Telecom
- Elektronika - a japán cégek szépen növelték profitjukat
- Motorola - az idén kissé nőhet mobiltelefon piac
- A YouTube és a Wikipedia is bekerült 2006 legnevesebb márkái közé
- BT: Tíz egymást követő negyedévben nőtt a bevétel
- BT - KDDI közös vállalat
- Nagyszabású elbocsátások brit távközlési szolgáltatóknál
- Megveszi a Deutsche Telekom a British Telecom-ot?
- Az Unilever meghosszabbítja a BT outsourcing szerződését
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.