A Nintendo piaci tőkeértékben megelőzte a Sonyt
A Nintendo részvény árfolyama hétfőn 46.350 jenes csúcsot érintett, ami 6,566 ezer milliárd jen (39,4 milliárd euró) piaci tőkeértékhez juttatta a céget, megelőzve a Sony 6,543 ezer milliárd jenes (39,2 milliárd euró) piaci tőkeértékét. Tőzsdezárásra azonban a Nintendo részvénye kissé visszaesett, a Sony így megőrizhette vezető szerepét.
Az Enterbrain piackutató szerint a Nintendo decemberi bevezetése óta csak Japánban 2,49 millió darabot adott el Wii konzoljából. A Sony PlayStation 3 konzoljából azonban mindössze 928 ezer kelt el. A Wii az Egyesült Államokban is messze maga mögé utasította a PlayStation és XBox (Microsoft) konzolokat.
A Nintendo új játék vezérlési elvet vezetett be Wii konzoljával. A játékosok valós mozdulatokkal irányíthatják a játék menetét, azaz például teniszjátéknál valós mozdulatokkal lehet szimulálni a játékot. A konzol ennek a tulajdonságának köszönhetően új vásárlói rétegek körében is kedvező fogadtatásra lelt.
Kapcsolódó cikkek
- A Nintendo piaci értéke megközelíti a Sony-ét
- Japánban ötszörösen alulmaradt a Playstation3 a Wii-vel szemben
- Dél-Koreában debütál a 80 GB-os PlayStation 3
- Sony: vártnál nagyobb veszteség, pozitív kilátások
- Kiemelkedően sikeres év a Nintendo-nál
- Visszavonul a PlayStation atyja
- Márciusban is a Wii vezet Amerikában
- Letölthető a teljes Wii böngésző
- A nevető harmadik: a Wii a legkelendőbb konzol
- A Nintendo Wii volt a legkeresettebb januárban a tengerentúlon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.