Kerítésen innen és túl
MÁV-tapasztalatok
"Ugyanakkor a MÁV Rt.-nek ki kellett alakítania egy saját központi informatikai koordinációs csapatot, amelynek munkatársai a velünk történő koordinációs tevékenység kapcsán - a MÁV-szakszolgálatok önálló referenseivel együtt - a MÁV-felhasználókat és a megrendelőt képviselik. Ennek a csapatnak, hogy megfelelően ellenőrizhesse a szerződésben foglaltakat, és előkészíthesse a jövőben elvárt szolgáltatásokra vonatkozó szerződésmódosításokat, tisztában kell lennie az új informatikai trendekkel. Az informatikai fejlesztések kapcsán - mivel nem kizárólag mi vagyunk a MÁV Rt. partnerei - a csapatnak az is feladata, hogy összefogja és koordinálja az ebben a témában zajló külső-belső munkákat és projekteket."
"Az átállás neuralgikus pontja a munkatársak átvétele volt. Részletesen tájékoztattunk mindenkit, milyen feladatok, fejlődési lehetőségek várnak rájuk, és ezért milyen díjazásra számíthatnak. S bár nem volt egyszerű döntést hozniuk, az értékes munkatársak java része megértette az új helyzetet. Látta az új konstrukcióban adódó, a korábbinál jobb karrier- és szakmai továbbfejlődési lehetőséget, s vállalta a versenyszférában működéssel járó keményebb feltételrendszert is. Inkább az alacsonyabban kvalifikáltak közül nem tudott mindenki megbarátkozni a gondolattal, ők megváltak tőlünk. A kft. létszáma jelenleg 530 fő, ezzel a gárdával - mivel a MÁV nemcsak megrendelőnk, de tulajdonosunk is, s így nyereséges működést vár el tőlünk - a hazai informatikai piac egyre markánsabb szereplőjévé kívánunk válni. Ennek megfelelően a MÁV-on kívüli cégekkel kötött szerződésállományunk is folyamatosan nő."
A közel egy éve a kis- és középvállalkozások számára indított, úgynevezett SAP R/3 Informatikai Közművük felhasználói az első fázisban a pénzügyi és számviteli feladataik megoldására keresik szolgáltatásukat, de gyakori, hogy egy következő szakaszban már a logisztikai, gyártási funkciókra is szemet vetnek. A csatlakozás bérelt vonalon keresztül történik, és egyszeri belépési díj, valamint havi üzemeltetési díj ellenében használhatnak a MÁV Informatika Kft.-nél egy nagy biztonságú, IBM-mainframes rendszeren üzemelő alkalmazást.
"Legkevesebb 3 évre szóló szerződések kötésére törekszünk, ami mellett a saját SAP R/3-szakértő csapat kialakításának elmaradása, illetve a magas beruházási ráfordítás szükségtelensége miatt voksolnak a felhasználók. Legtöbbjüknek korábban alig volt kapcsolata az informatikával, s csaknem mindannyian ebben a változatban találkoznak első ízben integrált informatikai rendszerrel. S mert annak működőképességét az üzemeltető, nevezetesen a MÁV Informatika Kft. garantálja, mentesülnek a helyben futtatott alkalmazások beüzemelése és működtetése alatt jelentkező problémáktól" - mondja Varga István, a cég SAP üzleti egységének igazgatója.
A hasonló konstrukcióban ajánlott Lotus Notes Informatikai Közművet pillanatnyilag még csak a MÁV Rt. különböző szakszolgálatai veszik igénybe. Szintén a MÁV Rt. számára tervezik outsourcingos formában üzemeltetni a MÁV Rt. új, Oracle Financials alapú Gazdálkodásirányítási Információs Rendszerét, illetve az új Menetjegy-eladási, Helybiztosítási és Utastájékoztatási Rendszert is. Idén új szolgáltatásként elindítják a sokak által igényelt, de annak infrastrukturális oldalát csak kevesek által vállaló, EDI-t biztosító informatikai közműszolgáltatásukat, valamint újonnan alakult e-business üzleti egységük is megkezdi működését.
Kapcsolódó cikkek
- A JD Edwards EnterpriseOne és az Oracle Transportation Management integrációja
- Hiánypótló kiadvány induló vállalkozásoknak
- Az előrejelzés új generációja a SAS-tól
- Az outsourcing harmadik generációja is felnőtté vált
- Az SAP kiadta harmadik ERP bővítőcsomagját
- Novell: az üzleti csoportmunka fejlesztés akvizícióval
- A vállalatirányítás útvesztői
- Polémia a vezetési márkáról
- Újabb változások a számlakiállítás szabályaiban
- NFÜ: indul az új on-line számlakitöltő program
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.