Adok-kapok
Mindennapos outsourcing
"Az általában teljes szolgáltatást tartalmazó szerződéseink például az anyacég és az itteni leányvállalat közötti kommunikációt biztosító, nagy távolságú hálózat és a hazai cégnél lévő szerver, illetve munkaállomások felügyeletét és karbantartását foglalják magukban. Ezekhez gyakorta a szervereken levő alapszoftverek és irodai alkalmazások menedzselése és a velük kapcsolatban előforduló problémák megoldása, valamint a hálózat felügyelete, illetve olykor az alkalmazásmenedzselése is igényként jelentkezik. Ma már a vállalatnál működő integrált alkalmazások folyamatos menedzselése az outsourcing-szerződéseink egyik legfontosabb eleme. Amennyiben egy általunk kevésbé ismert, például belső fejlesztésű alkalmazásról van szó, azt egyedi projekt keretében az ügyfél segítségével még az átadás-átvétel előtt megtanuljuk. Az "oktatás" költségeit a havi vagy negyedéves díj kiszámításánál figyelembe vesszük. Ez azonban elég sikamlós terület, hiszen gyakran csak egy-két ember vagy néha senki által nem ismert, házilag fejlesztett, hiányos dokumentációjú szoftverek üzemeltetését elvállalni óriási rizikó. Az ilyen alkalmazások körül szerződéskötéskor gyakoriak a viták, akárcsak akkor, ha a standard, vagyis gyári szoftverek hibáját az általunk szerződésben vállalt időn belül a gyártó sem képes elhárítani. Ilyenkor az a kérdés, hozzá kell-e számítani a gyártó hibaelhárítási idejét az outsourcing-szolgáltatóéhoz."
"Külön fejezete a szerződéseknek a humán erőforrás helyzete, esetenként átvétele, aminek megvalósítása meghatározója lehet a szolgáltatásban vállalt minőségi színvonalnak. Amikor egy cég aláírja a szerződést a külső szolgáltatóval, szolgáltatást, szolgáltatási szintet vásárol, s ezért számára érdektelennek kell lenni, hogy személy szerint ki nyújtja azt. Ezért nem célszerű a felhasználóknak bizonyos emberekhez ragaszkodniuk, hiszen nekünk - s ez is az outsourcing lényege - mindenhova azt a munkaerőt kell biztosítanunk, amely az adott feladatot a szerződésben foglalt feltételeknek megfelelően tudja ellátni. Vagyis embereinket értékük szerint, lehetőleg minél több feladatra kell alkalmaznunk."
"A többnyire 3-5 éves szerződéseink időtartama valójában nem mérvadó, hiszen azok, ha elégedetlenek egymással a felek, ugyan nem könnyen, de közben is felbonthatók. A 2-3 éve tartó szerződéseket nem könnyű felrúgni, hiszen a szolgáltatónál ez alatt felhalmozódó tudás nem pótolható könnyen. S hogy az említett nehézségek ellenére is működőképes szolgáltatásról van szó, bizonyítja, hogy szerződéseink közül eddig mindegyiket újbóli aláírással meghosszabbították."
"A finanszírozás kérdése meghatározó pont. A felhasználó tőkebiztos céget keres, az outsourcingoló pedig szeretné befektetett pénzét - többnyire havi részletekben - tisztes haszonnal viszontlátni. Erre a jelenleg divatos szolgáltató-ügyfél szerződés helyett a joint venture látszik a legjobb megoldásnak. Ekkor a fenti két vállalat egy szolgáltatási színvonalban megegyezve létrehoz egy közös céget, és együtt sírva, együtt nevetve osztozik jól működő üzemeltetés során a hasznon, ellenkező esetben pedig a veszteségen, mint ahogy az az Origin hosszú távú stratégiájában is szerepel."
Kapcsolódó cikkek
- A JD Edwards EnterpriseOne és az Oracle Transportation Management integrációja
- Hiánypótló kiadvány induló vállalkozásoknak
- Az előrejelzés új generációja a SAS-tól
- Az outsourcing harmadik generációja is felnőtté vált
- Az SAP kiadta harmadik ERP bővítőcsomagját
- Novell: az üzleti csoportmunka fejlesztés akvizícióval
- A vállalatirányítás útvesztői
- Polémia a vezetési márkáról
- Újabb változások a számlakiállítás szabályaiban
- NFÜ: indul az új on-line számlakitöltő program
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.