Ma már klasszikus formában

A SZÜV is kihelyez

Fekete Gizella, 2000. február 1. 22:21
A SZÜV rendszerváltás előtti tevékenysége nem tekinthető hagyományos, irodalom szerinti outsourcingnak. Akkoriban az erre specializálódott számítóközpontokba beérkezett bizonylatok adatainak rögzítéséről és batch jellegű nagygépes feldolgozásáról szóltak a szerződések, a klasszikus outsourcing azonban ennél sokkal többet jelent. A részletekről, a SZÜV outsourcing-politikájáról Süle Tibor, az outsourcing-üzletág igazgatója nyilatkozott lapunknak.
"Szeretjük a cégekhez rendszerfelügyeletre kiküldött munkatársaink által nyújtott szolgáltatást is outsourcingnak nevezni, s bár közel áll hozzá, még ez sem valódi erőforrás-kihelyezés. Az ügyfél telephelyén, az ottani üzleti és/vagy üzemi folyamatba beépülve, emberi erőforrást, esetleg technikai felszerelést biztosítva nyújtott informatikai szolgáltatást érti a SZÜV ma igazi informatikai outsourcingon, amely humán és/vagy informatikai eszközök biztosításával, legalább üzemeltetéssel s mindezek felügyeletével jár."

"A magyarországi ügyfelek egyik körébe a nagy szervezetek, multik sorolhatók. Ez sok esetben az anyavállalat cégpolitikájával, a nyugati kultúra hazai elterjesztési szándékával, a racionalizálási és költségcsökkentési célzattal magyarázható. A másik kört alkotó középméretű szervezetek pedig profi szolgáltatóra vágyva döntenek amellett, hogy egy szolgáltató - ellenőrizhető és korrekt módon - lássa el a vállalati IT-feladatokat. Ez ugyan csodavárásnak tűnhet, de van valós alapja, hiszen egy profi informatikai üzem fenntartásához szükséges sokféle szakértelmet nehéz házon belül megfizetni. Outsourcing esetén viszont a szolgáltatónál meglévő teljes szakértelem-palettáról a megbízó mindig az éppen szükségeset veszi igénybe. A SZÜV-nél általában helyzetfelméréssel indítunk. Hogy ez mihez vezethet, jól illusztrálható az Y2K kapcsán tapasztaltakkal, amikor is a hardver- és szoftverparkról készült teljes leltár alapján a cégek számára első nekifutásra csak két lehetőség látszott: kompatíbilissé tenni a régi rendszert, vagy újat bevezetni. Mivel ez utóbbi az infrastruktúra korszerűsítését is maga után vonhatja, így újabb lehetőségként több esetben is előtérbe került az IT-outsourcing."

"Az erőforrás-kihelyezés sikere a kölcsönös bizalmon nyugszik. Ez egymásnak idegen partnerek esetén akár első benyomáson is alapulhat, de az adott cég által felvonultatott szakmai referenciáknak, garanciáknak mindenképpen lényeges szerepük lehet benne. Különösen fontos, bizonyító szerep jut számukra a tendereken, ahol sokszor csak szavak, nem pedig tettek vannak a leírt ígéretek mögött. Egy megnyert tender esetén viszont arra is vigyázni kell, hogy a szerződésbe beépülő feltételekből, garanciákból az ügyfél számára egyértelműen kiderüljön, hogy csak jól járhat (a szolgáltatás minőségi szintje számon kérhető).

"Az outsourcing nem jár mindig költségcsökkenéssel. Az üzemeltetés és a szolgáltatás minőségi szintjének növekedésére, a korábbi mindennapos bosszúságaiktól való megszabadulásra nem gondoló, csupán az olcsóbb üzemeltetési lehetőség céljával belekezdő felhasználók csalódhatnak. Ezért igyekszünk a szerződésekben mind az elvárt feladatot, mind annak minőségi szintjét körvonalazni, s ehhez bizonyos - például bónuszrendszerű - érdekeltségeket kapcsolni. Tapasztalataink szerint mindkét fél számára kedvezően, határozatlan időre, de minimum egy évre szerződünk. Így egyikünk számára sem kényszerítő erő az idő. A bizalom ugyan megvan, de ha mégsem vagyunk elégedettek egymással, a szerződés negyed vagy fél év alatt felbontható. Ez mindkét fél számára elegendő ahhoz, hogy felkészüljön az átadásra."

"Budapesten - elsősorban vegyes vállalatoknál - erősebb az outsourcing iránti igény. Vidéken egy, a fővárosban három cég számára végzünk klasszikus értelemben vett informatikai outsourcingot, amelyek egyike - megcáfolva a vegyes vállalati trendet - az APEH-be tavaly beolvadt Fővárosi és Pest Megyei Járulékigazgatóság elődje, az Egészségügyi Pénztár. Az általuk licencelt alkalmazás fejlesztésén, majd szupportján túl a hardvert is mi szállítottuk és implementáltuk, a helyszínen pedig operátori feladatokat látunk el. A Malév ezer-egynéhány gépére vonatkozó kihelyezett - 12 fővel végzett - rendszerfelügyeleti outsourcingon kívül a Hungarotrucknak is szolgáltatunk. Ez utóbbihoz alapszoftvert, hardvert, két alkalmazást - az Exact vállalati ügyviteli és a Werbas járműfenntartási, karbantartási folyamatokat támogató rendszert - szállítottunk és implementáltunk, amelyek verziókövetésén és felügyeletén túl a cég IT-infrastruktúrájának üzemeltetése is feladatunk. Vidéken a Neusiedler szolnoki és dunaújvárosi papírgyárának nyújtunk az IT-infrastruktúra és az általános irodai környezet támogatásához nyugati mintájú, SLA (Service Level Agreement) szerinti magas rendelkezésre állási szolgáltatást."

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36