Ma már klasszikus formában
A SZÜV is kihelyez
"A magyarországi ügyfelek egyik körébe a nagy szervezetek, multik sorolhatók. Ez sok esetben az anyavállalat cégpolitikájával, a nyugati kultúra hazai elterjesztési szándékával, a racionalizálási és költségcsökkentési célzattal magyarázható. A másik kört alkotó középméretű szervezetek pedig profi szolgáltatóra vágyva döntenek amellett, hogy egy szolgáltató - ellenőrizhető és korrekt módon - lássa el a vállalati IT-feladatokat. Ez ugyan csodavárásnak tűnhet, de van valós alapja, hiszen egy profi informatikai üzem fenntartásához szükséges sokféle szakértelmet nehéz házon belül megfizetni. Outsourcing esetén viszont a szolgáltatónál meglévő teljes szakértelem-palettáról a megbízó mindig az éppen szükségeset veszi igénybe. A SZÜV-nél általában helyzetfelméréssel indítunk. Hogy ez mihez vezethet, jól illusztrálható az Y2K kapcsán tapasztaltakkal, amikor is a hardver- és szoftverparkról készült teljes leltár alapján a cégek számára első nekifutásra csak két lehetőség látszott: kompatíbilissé tenni a régi rendszert, vagy újat bevezetni. Mivel ez utóbbi az infrastruktúra korszerűsítését is maga után vonhatja, így újabb lehetőségként több esetben is előtérbe került az IT-outsourcing."
"Az erőforrás-kihelyezés sikere a kölcsönös bizalmon nyugszik. Ez egymásnak idegen partnerek esetén akár első benyomáson is alapulhat, de az adott cég által felvonultatott szakmai referenciáknak, garanciáknak mindenképpen lényeges szerepük lehet benne. Különösen fontos, bizonyító szerep jut számukra a tendereken, ahol sokszor csak szavak, nem pedig tettek vannak a leírt ígéretek mögött. Egy megnyert tender esetén viszont arra is vigyázni kell, hogy a szerződésbe beépülő feltételekből, garanciákból az ügyfél számára egyértelműen kiderüljön, hogy csak jól járhat (a szolgáltatás minőségi szintje számon kérhető).
"Az outsourcing nem jár mindig költségcsökkenéssel. Az üzemeltetés és a szolgáltatás minőségi szintjének növekedésére, a korábbi mindennapos bosszúságaiktól való megszabadulásra nem gondoló, csupán az olcsóbb üzemeltetési lehetőség céljával belekezdő felhasználók csalódhatnak. Ezért igyekszünk a szerződésekben mind az elvárt feladatot, mind annak minőségi szintjét körvonalazni, s ehhez bizonyos - például bónuszrendszerű - érdekeltségeket kapcsolni. Tapasztalataink szerint mindkét fél számára kedvezően, határozatlan időre, de minimum egy évre szerződünk. Így egyikünk számára sem kényszerítő erő az idő. A bizalom ugyan megvan, de ha mégsem vagyunk elégedettek egymással, a szerződés negyed vagy fél év alatt felbontható. Ez mindkét fél számára elegendő ahhoz, hogy felkészüljön az átadásra."
"Budapesten - elsősorban vegyes vállalatoknál - erősebb az outsourcing iránti igény. Vidéken egy, a fővárosban három cég számára végzünk klasszikus értelemben vett informatikai outsourcingot, amelyek egyike - megcáfolva a vegyes vállalati trendet - az APEH-be tavaly beolvadt Fővárosi és Pest Megyei Járulékigazgatóság elődje, az Egészségügyi Pénztár. Az általuk licencelt alkalmazás fejlesztésén, majd szupportján túl a hardvert is mi szállítottuk és implementáltuk, a helyszínen pedig operátori feladatokat látunk el. A Malév ezer-egynéhány gépére vonatkozó kihelyezett - 12 fővel végzett - rendszerfelügyeleti outsourcingon kívül a Hungarotrucknak is szolgáltatunk. Ez utóbbihoz alapszoftvert, hardvert, két alkalmazást - az Exact vállalati ügyviteli és a Werbas járműfenntartási, karbantartási folyamatokat támogató rendszert - szállítottunk és implementáltunk, amelyek verziókövetésén és felügyeletén túl a cég IT-infrastruktúrájának üzemeltetése is feladatunk. Vidéken a Neusiedler szolnoki és dunaújvárosi papírgyárának nyújtunk az IT-infrastruktúra és az általános irodai környezet támogatásához nyugati mintájú, SLA (Service Level Agreement) szerinti magas rendelkezésre állási szolgáltatást."
Kapcsolódó cikkek
- A JD Edwards EnterpriseOne és az Oracle Transportation Management integrációja
- Hiánypótló kiadvány induló vállalkozásoknak
- Az előrejelzés új generációja a SAS-tól
- Az outsourcing harmadik generációja is felnőtté vált
- Az SAP kiadta harmadik ERP bővítőcsomagját
- Novell: az üzleti csoportmunka fejlesztés akvizícióval
- A vállalatirányítás útvesztői
- Polémia a vezetési márkáról
- Újabb változások a számlakiállítás szabályaiban
- NFÜ: indul az új on-line számlakitöltő program
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Ezt tudja az OMODA autók gyártója, a Chery Group új akkumulátor-technológiája
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.