Precedens értékű ítélet kalóz-ügyben Pécsett
Precedens értékű, jogerős ítéletet hozott a Pécsi Városi Bíróság a napokban egy évek óta húzódó, szerzői jogokat sértő kalóz-ügyben – adta hírül az ASVA, az Audiovizuális Művek Szerzői Jogait Védő Közcélú Alapítvány.
A bírói döntés értelmében a két elkövető hét hónap, illetve egy év hat hónap szabadságvesztésre és összesen több mint 2 millió forint pénzbírság megfizetésére ítéltetett. A jog 1992 óta ad lehetőséget arra, hogy a szerzői jogok megsértését akár szabadságvesztés kirovásával is sújtsa a bíróság.
Az 2004 nyara óta húzódó ügyben az egyik elkövetőt 85 rendbeli, a szerzői jogok üzletszerűen elkövetett megsértésének bűntettében és szerzői, vagy szerzői joghoz kapcsolódó jogok védelmét biztosító műszaki intézkedés kijátszásának vétségében találta bűnösnek a pécsi bíróság, így őt halmazati büntetésként hét hónapi szabadságvesztésre, míg társát, aki 735 rendbeli, a szerzői jogok üzletszerűen elkövetett megsértésének bűntettében találtatott bűnösnek, 1 év hat hónap börtönbüntetésre ítélte a bíróság. Mindkét esetben a szabadságvesztés végrehajtása próbaidőre felfüggesztett.
A bíróság a bűnjelként lefoglalt DVD- és CD-írókat, winchestereket, DVD és CD-lemezeket elkobozta, a bűnelkövetőket a bíróság továbbá több mint 2 millió forint bírság megfizetésére is kötelezi.
Az esetre a pécsi rendőrség egészen véletlenül, egy közúti ellenőrzés során bukkant, mikor is a járőrök az egyik elkövető személygépkocsijában nagy számú másolt CD-lemezre bukkantak. Az illetőről a nyomozás során kiderült, hogy a másolt kalóz termékeket a másik elkövetőtől vásárolta, majd azokat részint postai úton, részint az interneten értékesítette, a CD-ket 700, a DVD-ket 1500 forintos egységáron. A két elkövető együttesen több mint 12 millió forint vagyoni hátrányt okozott a másolt filmek és zenék jogtulajdonosainak.
Az elkövetők 27 és 32 éves, középiskolai végzettségű, jelenleg munkanélküli fiatalemberek, s mindketten büntetett előéletűek.
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.