Várakozások feletti PC-eladások
A húzótermékek globális szinten továbbra is a fogyasztói piacon értékesített PC-k, illetve a noteszgépek voltak, miközben a Microsoft új Windows Vista operációs rendszere csak csekély hatással volt az összforgalomra. A vezető gyártó a Hewlett-Packard a piac 18,2%-ával az átlagnál nagyobb mértékű növekedést produkált, miközben a második Dell elmaradt attól. A cégnek külön hátrányt jelent, hogy éppen a leggyorsabban gyarapodó fogyasztói szegmens az, ahol az átlagnál gyengébben teljesít. A Lenovo visszaszerezte harmadik helyét a második negyedévben, annak ellenére, hogy az általa előzött Acer is 54,2%-os gyarapodást produkált az időszakban 2006-hoz képest.
A Gartner adatai szerint a PC-eladások Amerikában, a Távol-Keleten és Latin-Amerikában haladták meg a várakozásokat. Az Egyesült Államokban 15,7 millió személyi számítógépet értékesítettek a második negyedévben, ami 5,9%-os növekedésnek felel meg. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában együttesen 18,6 millió PC fogyott az időszakban, így itt az éves gyarapodás mértéke 11,9%. A térségben Közép- és Kelet-Európa, a Perzsa (Arab)-öböl országai illetve Afrika járultak hozzá leginkább a jó eredményhez.
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.